Goggles i Chamx?

bison

Ny medlem
Goggles i Chamx?
Är goggles billigare nere i chamonix än här i sverige.... är lite trött på mina gamla scott bågar.....
någon som har ett tips på ett par snygga och bra goggles som inte är FÖR dyra.... helst inga okley... känns som alla har dem...

// bison.

Goggles i Chamx?
jag har ett par Spy Blizzard som är ruskigt sköna och fungerar hur bra som helst, och är dessutom grymmt snygga...
Var uppe i vemdalen över nyår och i 25 minusgrader fick dom flesta av polarna problem med att det immade igen på sina Oakley och Arnette och liknande, man var juh tvungen att ha skydd för munnen och då går utandningsluften rätt upp i brillorna, så dom kunde inte köra med brillor, men mina Spy fungerade helt utomordentligt..... kan jag varmt rekommendera, kostar dock en tusenlapp med spegelglas men det e de värt...

om det e billigare i Chamonix vet jag inte, för jag har aldrig besökt stället....

Goggles i Chamx?
Finns en mastodontisk lågbudget affär där nere som du måste besöka om du är ute efter goggles.. Har ett gigantiskt utbud med både solbrillor och goggles
//arj

Goggles i Chamx?
Viktigaste är att dom inte immar igen... sen ska dom vara bekväma och se bra ut...

vart ligger den affären då? du kanske vet vad den heter till och med...

// bison.

Goggles i Chamx?
var ligger den affären?? jag köpte ett par smiths halvspegelglas i butiken `Solaris` som ligger brevid posten... samma preis som nånstans annars... typ 700 E eller vad det nu var... fast dom hade bra garanti som jag fick användning för, även fast det tog typ 2 veckor innan jag fick nya glas.

Goggles i Chamx?
okej... riktigt så dyra var dom inte... men i alla fall typ 70 E... dubbelglas som aldrig har immat igen så länge jag haft dom i alla fall...

Tillbaka
Topp