Goggles med blått glas?

Korpen7

Ny medlem
Goggles med blått glas?
Funderar på att skaffa mig ett par goggles med blått glas inför säsongens molniga och snöiga dagar. Hört att man ser mycket bättre med blått glas än med genomskinligt eller gult. Någon som har erfarenhet eller tips att dela med sig av. Även tips på bra märken uppskattas.

Goggles med blått glas?
Blått funkar finfint men jag tycker faktiskt bättre om gult ljus.
Det finns ett fransk märke som har goggles som är helt OK, dessutom så är dem riktigt billiga.

Märket är Quechua.

Goggles med blått glas?
Blått glas är utmärkt för de dagar då du inte vet om det blir ok eller dåligt väder. Gult/rosa är bättre vid rent flatljus och grå/brun/spegelglas är bättre vid soligt väder men blått funkar helt ok i både och.
Har själv både rena blåa glas och spegelglas med blått innerglas som jag använder när det är molnigare respektive soligare men inte strålande.

Sidenote: Quechua är ett sydeuropeisk sportkedja (eller en sportkedjas märke, inte helt hundra), dvs samma sak som Warp/Everest (Stadium) eller McKinley/FireFly (Intersport).
Skulle personligen rekommendera rena gogglemärken i och med att imskydd och tekniska lösningar är många gånger bättre på dessa.

Goggles med blått glas?
har hört att man förstör gula fläcken eller nåt om man har blått glas, de är iaf nåt dåligt

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp