Goggles!

Goggles!
tänkte införskaffa mig ett par nya goggles inför kommande sesöng. Nån som har nått bra tips, gärna pris och inköpsställe också!

Själv har jag funderat på ett par Oakley A-frame(tycker dom e jävligt cleana ändå) med fire iridium. Någon som vet vad dom kostar och var man kan köpa sånna??

Goggles!
inget fel på a-frame. men det är ungefär som att köpa en J-Lindebergtröja med fet blaffig logga på magen. snyggt, men alla har det. lillbrorsan ahr a-frame och jag har wisdom. och jag säger bara det att mina wisdom är nästan hårdare än hjälmen. wisdomen är riktigt STENHÅRDA och skyddar ögonen mycket bra. dunkade skallen i marken ordentligt förra vintern och de sprack, men de var fortfarande hela!

Vill du ah en bra och stencool brilla ska du kolla in scott rocco. Svarta, silverspegel, nitband! riktigt rockiga brills!

Goggles!
Skippa oakley, inget emot dom men hur kul är det när alla har dom?

Tycker du ska satsa på Spy eller varför inte Scott!

/Martin

Goggles!
måste nog säga oakley wisdom iridium camo,finns till och med på stadium. hehe

Goggles!
skippa a-frame.

jag har kört med a-frame i 2 säsonger och det är bland de sämsta glasögonen jag har haft. Första säsongen så blev det förrändringar i glasen så de skickades tillbaka till fabriken och jag fick ett par nya, så jag tänkte att jag ger dem en chans till. Men vad händer? Jo, efter nån vecka blir det samma grej. Glaset blir liksom suddigt. Jag var inne och pratade med en kille på en affär som säljer oakley, och han sa att det var hyffsat vanligt.

Om du ska ha hjälm så ska du skippa a-frame. köp ett par med klassisk design.

Goggles!
Köpte ett par gröna Carrera Raptor med gröna spegelglas under säsongen nu nere i Österrike! De är nästa års modell så jag vet inte vart dem kan tänkas finnas än här i Sverige. Grymt snygga, passa perfekt på hjälmen och helt UNDERBART ljus i dem, dessutom inte så jäkla dyra som Oakley, kosta 850-900 kr splitt nya vilket faktiskt är billigare än ett par A-frames som alla redan har o som är en gammal modell! Flera av mina polare där nere tyckte t o m att de var skönare än deras Oakley!!

Tillbaka
Topp