Google som sitter "över" hjälmen

Primacy

Medlem
Hej!

Är inte helt nöjd med hur mina goggles sitter med min hjälm idag. Mina googles sitter som enligt bild 1 och jag skulle vilja att dem sitter som enligt bild 2. Alltså att gogglesen sitter över/är tjockare än hjälmen. Förstår ni hur jag menar?

Det jag har idag är:
Hjälm: SWEET PROTECTION Blaster Symbol
Goggles: POC Cornea

Är det hjälmen som är för "tjock", eller kanske gogglesen som är för "tunna"? Någon som har tips vad jag kan köpa för att få det som jag vill?

Bild 1.
1578517910915.png

Bild 2.
1578517891467.png

Nya goggles borde det väl räcka med att köpa, skaffa de största du kan hitta! 😉
Inbillar mig att att goggles med sfäriska linser (som på bild 2) ofta är större än de med cylindriska linser (bild 1 och det du har nu) så det är troligen vad du vill ha!

Det har ju självklart mycket med hjälmens/goggles form att göra, men även med huvud/ansiktsform, panna/kindben/näsa och var gogglesarna "landar" så att säga. Tycker det skiljer väldigt mycket på vem som provar dem. Så, mitt råd är att helt enkelt prova så många kombinationer som möjligt!

okkunig fråga kanske men varför? är det för bättre funktion eller bara för att man tycker det ena ser bättre ut än det andra? glipa vill man ju inte ha men det andra förstår jag inte? har jag missat något?

okkunig fråga kanske men varför? är det för bättre funktion eller bara för att man tycker det ena ser bättre ut än det andra? glipa vill man ju inte ha men det andra förstår jag inte? har jag missat något?

Det går ju trender i nästan allt, så även hur goggelsen skall se ut och sitta.
Just nu är platta glas mer "inne" än de välvda, även en clean passform, så vill man vara lite inne, så skall man se ut som på bild nummer 1, och var man trendig för typ 7år sedan, så såg man ut som på bild 2 där de har Oakley Flightdeck gogglar.

Det som är tur, är att det inte finns något rätt eller fel, så man kan ha som man vill.

Sen som svar på själv huvudfrågan.
Du måste testa goggels och hjälm, så det passar just ditt ansikte
Kolla även en lite äldre hjälm, 5-10 gammal, så borde själva stilen lösa sig själv.
Tror det blir svårt att hitta nya hjälmar med den stilen.

Kolla även en lite äldre hjälm, 5-10 gammal, så borde själva stilen lösa sig själv.
Tror det blir svårt att hitta nya hjälmar med den stilen.
Jag hade inte kollat efter äldre hjälm, hjälmar blir enligt många kunniga sämre i hållbarhet och skydd med åren.
fokusera på att se bra UT istället för att se BRA ut; )

Tillbaka
Topp