Gopro Black edition eller Gopro+ Silver edition

GorPro Hero3+ blackedition är bäst:) men om du bara kan välja emellan hero3 black och silver+ skulle jag valt blackedition pga fps skillnaden från silver:)

vilkor95 sa:
GorPro Hero3+ blackedition är bäst:) men om du bara kan välja emellan hero3 black och silver+ skulle jag valt blackedition pga fps skillnaden från silver:)
Vilken fps skillnad pratar du om?

Både GoPro HD Hero3+ Silver och GoPro HD Hero3 Black filmar i 1080p@60fps / 720p@120fps vilket är det man använder

Sen filmar ju Black snabbare fps i 960p, wvga men vem använder det?

Jag hade valt Black edition pga att fjärrkontrollen ingår. Thats it.
Ska man köpa den löst blir man ju närmare 1000kr fattigare så är det samma pris på Black och Silver+ så känns det som en deal breaker.

Senast ändrad:
linder sa:
vilkor95 sa:

Både GoPro HD Hero3+ Silver och GoPro HD Hero3 Black filmar i 1080p@60fps / 720p@120fps vilket är det man använder

Ska man köpa den löst blir man ju närmare 1000kr fattigare så är det samma pris på Black och Silver+ så känns det som en deal breaker.
Silver filmar bara 720x60fps 1080x30 fps:)

J_Gabrielsson sa:
linder sa:
vilkor95 sa:

oj, nu ljög jag jag. har haft min gopro silver i ett år men bara filmat 720x60 fps:( kind of fail.

Eller så slänger du på en extra femhundring (kratta löv, klipp gräsmattor, skotta snö eller vad som helst. det är inte mycket pengar) och köp en Hero3+ Black från England.

http://www.koo-bikes.com/gopro-hero3-black-edition-camera.html

Gjorde själv så häromveckan :) Landade på 4000 jämnt men då tog jag med en hel del trevliga mounts osv.

360 pund kostar bara kameran. Man får 5 pund i rabatt om man registrerar ett konto

J_Gabrielsson sa:
J_Gabrielsson sa:
oj, nu ljög jag jag. har haft min gopro silver i ett år men bara filmat 720x60 fps:( kind of fail.
Silver filmar bara i 720p@60fps , Silver+ filmar i 720p@120fps

Så nu ljög du om att du hade ljugigt! :lol:

http://gopro.com/product-comparison-hero3-cameras

http://gopro.com/cameras/hd-hero3-silver-edition#technical-specs

edit:
jcca sa:
Eller så slänger du på en extra femhundring [...] Landade på 4000 jämnt
Fast då måste man ju slänga till ~1000kr :/

Senast ändrad:
linder sa:
edit:
jcca sa:
Eller så slänger du på en extra femhundring [...] Landade på 4000 jämnt
Fast då måste man ju slänga till ~1000kr :/
jcca sa:
360 pund kostar bara kameran. Man får 5 pund i rabatt om man registrerar ett konto
355 pund = ~3698 kr

En Hero3+ Silver kostar 3206, vilket gör att det blir 492 kr att lägga till.

Mounts måste/bör man ju ha oavsett vilken kamera man köper.

Senast ändrad:
Jag är långt ifrån kass på matte men om du skriver att det kostar 4000kr antar jag att det är 4000kr du menar. Sen ser jag inte hur det är relevant till tråden om du skriver att du har köpt en massa skit som inte hört till.

Och vad jag vet är 4000kr, 1000kr dyrare än 2990kr för en Gopro Black ifrån CDON.se.

Men ska man jämföra ordentligt så kan vi ju jämföra från EU på dom andra två kamerorna också....

hero3+ silver
http://www.ebay.co.uk/itm/New-GoPro...ctronics_Video_Camcorders&hash=item35ccfc0fad
259£ vilket blir 2700kr avrundat uppåt vilket blir 1000kr billigare.

Tar vi hero3 black så hittar man dom på ebay för 200-250£
t.ex. denna http://www.ebay.co.uk/itm/GoPro-Her...ctronics_Video_Camcorders&hash=item2584de18fe , som med frakt hamnar på lite under 2600kr . Alltså lite mer än 1100kr dyrare.

Du kanske ska läsa hela inlägget först.
Jag skrev både vad själva kameran kostade och att jag precis köpt en därifrån och MED massa mounts och då gick det på 4k.

Självklart, du får jämföra hur du vill! Jag jämförde mot svenska butiker eftersom man trots allt (iaf jag) oftast handlar därifrån än från utlandet.
Kan ju slänga upp alibaba/aliexpress som tips också när vi ändå håller på!

Blir bara så sjukt irriterad när nån medvetet klipper bort väsentliga delar av citat för att va dryg.

Jag köpte Silver edition, har ännu bara använt den när jag kör motorcykel, då har jag den monterad vid sidan av min hjälm och jag får faktiskt säga att du behöver inte någon bättre kamera än silver edition, filmen blir skit bra med 1080 30fps, 720 med 60fps är riktigt bra med! plus det är väl cirka 1000:- i skillnad mellan black/silver?

Dock blir det inte billigare att köpa från USA/Kina i och med momsen och tullen. Ska man jämföra så kan man ju jämföra på liknande villkor och köper man från Sverige så blir det ju helt klart enklare med garanti ärenden samt att man stödjer den svenska marknaden.

Så ja du kan säga att det bara är 500kr dyrare men på samma sätt så är det jävligt fel för på samma sätt kan man spara 500kr på att köpa det trådskaparen faktiskt frågar om.

För att vara något vettig och hålla oss till tråden...

Kika in denna videon!
Tycker du att skillnaderna på 3+ blacken är tillräckligt stora så köp silver alt. lägg till pengarna för 3+ black.
Tycker du att det inte är speciellt stor skillnad och föredrar billigare och gratis fjärrkontroll så köp black.

Senast ändrad:
Vad är den stora skillanden mellan Hero 03+ Black och Hero 03 Black?
Så frågan är "Vad är plusset för skillnad"

Jag kör Sony hdr-as15 så slår ett slag för den om du vill komma billigare undan, 120fps för bara 1300 kr hos tex netonet som det ser ut just nu(http://www.netonnet.se/art/foto/videokamera/videokamera-aventyr/sony-hdr-as15/177641.5272/).

Saknar medföljande platt/vattenlins till skillnad från gopro och du behöver ta ut den ur fodralet för att ändra inställningarna då fodralet bara har en knapp(inget jag upplever som ett problem), inte lika bra stillbilder tror jag samt färre medföljande tillbehör, men hade jag köpt en actioncam idag hade jag köpt den igen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp