Gopro HD (twixtor redigerings hjälp)

Philiper

Ny medlem
Tja!
Tänkte dela med mig av en video jag gjorde i badhuset med min gopro kamera, det är min första video redigering så är väldigt ny på detta :)

Skulle vilja ha lite hjälp med vad jag kan ha gjort bättre och om någon av er vet någon bra twixtor inställning så skulle jag gärna veta eftersom att det blir så blurrigt vid slowmotion annars!

Senast ändrad:
finns en tråd för pov-filmning och en för gopro. kanske läge att söka i forumet innan man skapar en ny tråd?

Tänkte mer på att få hjälp med just twixtor inställningar för att få bättre slowmotion bilder :)

Ställ in din GoPro så att den filmar i 50fps. De delar som du vill ska gå i realtime är enkelt att konvertera till 25. Kom bara ihåg att ditt projekt ska vara inställt på 25fps. Med färre frames som Twixtor måste beräkna själv, ju bättre. Sedan är typen av bakgrund som finns i ditt exempel bland de sämsta förutsättningarna du kan ha. Twixtor precis som andra motion-estimation program fungerar bäst om man har en relativt jämn och ren bakgrund. Till skillnad mot simhallen som bildar en väldigt rörig bakgrund i taket och på väggarna. Därför ser man flera artifakter när Twixtor inte riktigt vet hur den ska hantera detaljer i bakgrunden som på en ruta är helt fri. På rutan efter är delvis skymd. Det är därför många av de exempel som man ser är filmade i ett lågt perspektiv med antingen en relativt molnfri himmel eller en gråmulen himmel som bakgrund.
Det går att fixa till det klippet du har. Eller i varje fall fixa till en majoritet av alla artifakter i din video. Då måste du skapa masker för att ta fram bakgrunden från ett klipp som inte har bearbetats i Twixtor. Men då är vi inne på på ett ganska tidsödande arbete som även kommer att kräva att du lär dig tracka underliggande videolager och masker. Finns en del bra tutorials på Youtube.

Tillbaka
Topp