Gopro Hero 3

Gopro Hero 3
Jag vet vad nästa lön hamnar på!

Någon som vet när den kommer till Sverige?

Gopro Hero 3
Hoppas att den är lika bra som filmen antyder. Har själv en HD Hero "1" och jag hade önskat lite bättre ljuskänslighet i den. Förhoppningsvis har man rättat till det i version 3.

Gopro Hero 3
Jävlar, 720 i 120 fps. Känns som en galet stor förbättring mellan hero 2 & hero 3. måste vara tråkigt för alla konkurrenter som nyss släpp sina som matchar hero 2 och så släpper go pro denna bomb. Verkar sopa gatan med alla konkurrenter jag sett.

Gopro Hero 3
havreboll sa:
Jävlar, 720 i 120 fps. Känns som en galet stor förbättring mellan hero 2 & hero 3. måste vara tråkigt för alla konkurrenter som nyss släpp sina som matchar hero 2 och så släpper go pro denna bomb. Verkar sopa gatan med alla konkurrenter jag sett.
Nja, det senaste var väl att både Sonys kamera och nya Contour 2+ var betydligt bättre än GoPro 2, vilket nu matchas när de släpper trean.

Gopro Hero 3
Ni missar att Gopro 3 kan filma i; 4kp 12 fps, 2.7kp 30 fps

Jag kommer förvisso inte använda dessa lägen men det är ett stort plus i kanten ! Sen att de har plattlins som standard är trevligt.

Har för övrigt plattlins till gamla gopro 1/2 till salu!

Gopro Hero 3
Börjar känna mig så sjukt vilsen inför vintern, sugen på att köpa en kamera men jävligt svårt att veta vilken :mad:

Gopro Hero 3
Var inne på malmöoutdoor och frågade . De börjar sälja dem på måndag, skulle lägga upp dem på hemsidan idag.
Antagligen får de dem på fredag men försäljningsstart är måndag.

Gopro Hero 3
Nosskire sa:
Ni missar att Gopro 3 kan filma i; 4kp 12 fps, 2.7kp 30 fps
12 fps räcker inte för film, gamla stumfilmer låg väl mellan 15-20 om jag inte missminner och redan där är det ju direkt hackigt och störigt att kolla på, lägg då till att det sitter på något som färdas i hög hastighet och skakar. Det är dock jäkligt fett att den klarar av det, även om det mer blir sekvensfoto av det.

Gopro Hero 3
Det är 3 modeller som har släppts nu, Black, Silver och White. Som jag har fattat det är det bara Black som har fått förbättringar på prestandan, Silver är som Gopro hero 2 fast med inbyggd wifi och White är som Gopro hero 1080p med inbyggd wifi. Alla har ju blivit mindre som är ett stort plus.

RÄTTA MIG OM JAG HAR FEL!

Mvh David :)

Gopro Hero 3
Jag tror att white ligger snäppet under gopro hero 2 om jag ska vara ärlig, men jag kan vara helt ute och cyklar! Det är bara vad jag tror.

Här är iallafall en film som är filmad med gopro hero3 silver editon:

Vet inte om kvalitén är så mycket bättre än hero 2 men wifi och storleken är väl den stora skillnaden!

Black Edition är säkert grym! :cool:

Gopro Hero 3
Just köpt en Hero 3, Black Edition. Jättefin bild, men extremt besviken i stort. Kameran hänger sig ofta vid uppstart. Måste då ta ut batteriet. Lagom kul att pilla med detta utan vantar i -15C och alla väntar på att köra. Flera gånger har den bara stannat efter 10s filmning. Några gånger har den inte ens gått att starta. Varit tvungen att ta ut batteriet då också. Batteriet laddar dessutom ofta ut på ett par timmar även när kameran är avslagen.

Skall reklamera den och förhoppningsvis får jag en bättre eller pengarna tillbaka. Om ni funderar på att köpa en, Googla på Hero 3 och freeze. Ingen rolig läsning.

Ettan hade betydligt sämre bild, men krånglade inte en enda gång för mig, och har inte hört ett enda kvalitetsklagomål i kompiskretsen. Med 3:an har jag kompisar som klagat och nätet verkar svämma över av bannor. Förfärligt att kvaliten verkar ha försämrats så avsevärt.

Senast ändrad:
Gopro Hero 3
Verkar bero på protune. Min hänger sig då och då men har (ännu) inte stannat under filmning. Förutom att den hänger sig då och då så är jag i stort nöjd; bildkvaliteten är mycket bra och förhoppningsvis så beror problemen på mjukvara så jag hoppas att gopro snart uppdaterar sin firmware.

Gopro Hero 3
Gjorde manuell uppdatering av mjukvara enligt instruktion jag hittade på nätet. Det verkar som att det löste allt. :)

RESOLUTION:

I recieved following email from GoPro support (in less than half an hour!!!), The first option (about the shutter button) did not work for me.

The second option (manually reinstalling the firmware) did. I bought a second, small microSD card and repeated the firmware download the next day and saved it in the camera bag. This way if it happens again on the road I will have an emergency firmware install card.

================

Hi Scott,

thanks for getting in touch with us.

We're sorry to hear you're having issues with your HD HERO 3.

Please try to follow the steps below to hard-reset your camera:
- Remove SD card and Battery.
- Press and Hold Shutter Button (it will need to be kept pressed throughout the whole process)
- Insert the Battery
- Click the Power/Mode Button.Camera should power up. Make sure you insert a recommended micro-SD card (For the HERO3 Black a Class 10 is required) and update the camera's firmware through the portal.

This should get everything up and running.

Please follow the procedure below in order to re-update your camera manually:

1. Connect you camera to your computer with the USB cable and power it on.

2. To manually update the HERO3's firmware you'll need to have JAVA disabled on the Browser

3. Go to http://gopro.com/support/product-upda... and choose your camera model.

4. You'll get a message 'install Java' on your screen, please don't do so.

5. Please click the manually update camera link on lower-right. (you'll need to click it twice to confirm). Fill in the registration fields.

6. On the next screen you'll need to type in the camera's serial number (it's case sensitive, so make sure that you have Caps Lock ON)

7. Following will be the registration information for the WiFi connection.

8. You'll then have the link the download the firmware update files, which are downloaded in a standard zipped folder.

9. After you have the zip file on your computer, place ALL files that come inside the zip onto the root of your micro-SD card.

10. Power Off the camera, and unplug it from the computer.

11. Power On the camera, the update process will begin automatically. Please do not press any buttons at this stage.
The firmware update can take between 5 to 10 minutes, and the camera may power off and back on by itself.

This should get your HD HERO 3 back on track, but let us know how it goes.

Many Thanks,
Riccardo
GoPro Support
gopro.com/support

Gopro Hero 3
Någon som har koll på hur stillbilderna blir? Funderar på att köpa en inför en längre utomlandsresa då jag har råkat förstöra ett par på tidigare resor.

Kommer knappast filma speciellt mycket då och det gäller silver/white edition.

Gopro Hero 3
AntonLarsson sa:
Tja har en gopro hero 3 silver edition och min fråga är vilket format är bäst att filma med tex till bmx/skate och sen fota? Ni kan gärna pm mig :)
1080p bör du filma i sen om du ska fota kör timelapse mode eller burst:) singelphoto modet på alla gopros är kasst om du inte har den på stativ:)

Tillbaka
Topp