Grande traces med UCPA

flower

Medlem
Grande traces med UCPA
Sugen på en "sista minutenresa" med UCPA och ser att det finns platser lediga på Grande Traces i Serre Chevalier v. 12.
Min fråga är hur bra måste man vara? Måste man klara 50 graders branter eller droppa 10 m klippor? Var i Tignes för 5 år sedan i "snabba" off piste gruppen utan att fucka upp allt för mycket, räcker det? Är det främst konditionen som är avgörande?
Flower

Grande traces med UCPA
flower sa:
Sugen på en "sista minutenresa" med UCPA och ser att det finns platser lediga på Grande Traces i Serre Chevalier v. 12.
Min fråga är hur bra måste man vara? Måste man klara 50 graders branter eller droppa 10 m klippor? Var i Tignes för 5 år sedan i "snabba" off piste gruppen utan att fucka upp allt för mycket, räcker det? Är det främst konditionen som är avgörande?
Flower
Hej. Sitter på flyget på väg hem efter en vecka med Grand Traces och du behöver inte va orolig. Inte högre nivå än i vanliga off pist grupper. Bara två dagar med åkning på annan ort.

Grande traces med UCPA
flower sa:
Ok. Tack för det då kan jag lugna mig lite. Var det bra åkning annars? Snöläget?
Snö läget var bra. kom snö precis innan vi kom ned sen var det sol under tiden. Mycket snö överlag dock började det bli varmare på slutet av veckan vilket inte alltid är bra....

Tillbaka
Topp