Gränsen - Narvik - köld

Arctic

Medlem
Gränsen - Narvik - köld
Noterar med måttlig förtjusning att det kommer bli apkallt i Gränsen lagom till man ska dit. Frågan är hur mycket varmare det är i Narvik normallt sett när tempen ligger på -20 uppe i svenska delen av området?

Gränsen - Narvik - köld
Finns det risk för gorilla kyla ? ;P När ska du upp? För jag skall upp på fredag och då hoppas jag att det inte är samtidigt som dig.

Gränsen - Narvik - köld
Grattis. Åker upp imorgon och då skall tempen ha droppat under tjugo - vilket ser ut att hålla sig till lördag - längre väderleksrapport har jag inte fått tag på. Så räkna med köld. Därför kan ju Narvik vara ett väldigt intressant alternativ..

Gränsen - Narvik - köld
Det är nog några grader varmare i Narvik, å andra sidan mer risk för blåst och fuktig luft.

Jag åkte förra helgen i -23. Det kändes knappt pga 0 vind och låg luftfuktighet. Snön blir väldigt trevlig i dessa låga temperaturer.

Gränsen - Narvik - köld
I daG VA det - 17 oppi berget i Narvik, Kaldt som FAN men beste snøforrholdan æ har opplevd i år helt suupr pudder snø.. 8D

Gränsen - Narvik - köld
Åter från Riksgränsen. Varit kallt som fan med -30 i dalen men på högre höjd var det lugnare. Testade Narvik, bra puder ovanför trädgränsen, knallar man till toppen blir det skitbra åkning (vilket väl skiter sig när toppliften öppnar) - bra mycket varmare också! Däremot var pistningen riktigt kass..

Tillbaka
Topp