Grey Hound bussen Calgary - Fernie

ulno7633

Ny medlem
Hej!

Är det någon som har åkt den. Jag har tittat på deras hemsida, men har några ytterligare frågor.

Hur funkar det med bagage i praktiken?
Finns det någon signifikant stöldrisk, främst då skidor/väskor?
Hur är kvaliten på bussen?

Det var nog allt.

Är som en vanlig sliten lokalbuss hemma i Sverige. Du kan ta med dig grejer på den. Stöldrisken är inte större än på någon annan buss.

Boka en shuttle istället så får du åka bekvämt och snabbt - inte speciellt dyrt heller. Har för mig att det gick loss på ett par hundringar sist jag var där.

Ywiz sa:
Boka en shuttle istället så får du åka bekvämt och snabbt - inte speciellt dyrt heller. Har för mig att det gick loss på ett par hundringar sist jag var där.
Precis, boka en shuttle, bra mycket bättre. Direkt från flygplatsen till dörren i Fernie. Har för mig den kostade 90 dollars, men helt klart värt det. Bokar gör du över disk på flygplatsen.

Som de flesta rekomenderar Shuttle.
http://www.airportshuttleexpress.com/
Door To Door Express.
Har nyttjad dom under mina resor i Canada och har aldrig haft några problem.
Ring eller Maila och förandsboka för att du ska känna dig säker.
Mvh.Anders C

Bara å ta sig till bussterminalen och betala (åkte själv taxi). har för mig att en väska ingår i priset så du får lägga till för skidorna. kan inte tänka mig att saker ska bli stulna, tänkte iaf inte alls på det när jag åkte. var inte för tidigt på terminalen för den är sjukt tråkig...

Jag har åkt den några gånger. Inget problem med baggage och jag tror att stöldrisken är marginell eftersom chauffören är med och tar ut sakerna vid varje stopp. Du kommer dock få betala för alla väskor förutom 1.

Men ta en shuttle så slipper du först ta dig in till Calgary. Finns ett flertal olika till olika priser.

Någon som fått Greyhound sidan att funka utan telefonnummer? Jag lyckas nämligen inte beställa bara för att man måste ange telefonnummer. Någon som har något förslag? Vad används telefonnummret till i beställningen?

Kanske en dum fråga, men måsta man vara flera för att ta shuttle eller ser dem till att fylla den så att man kan åka en sån själv?

Du kan åka själv inga problem. Mitt problem är att jag kommer till Calgary på nyårsafton och tänkte ta buss på nyårsdagen. Tyvärr är har jag inte hittat nån shuttle som kör nyårdagen.

Vi åkte med Journey west, som är ett par från fernie som kör lite turistguidning/shuttle i området. Kolla ifall de kan köra på nyårsdagen: reachus@journeysbc.ca

Tillbaka
Topp