Griffon eller freeski 120

Jannemaffia

Ny medlem
Tjenare!
Jag ska köpa nya skidor och bindningar, men har dock beslutångest eller rättare sagt ingen kunskap om vilken av dessa bindningar jag ska välja. Valet står mellan ett par Marker Griffon 12 eller Rossignol freeski 120. Jag frågar nu er vilken ni skulle valt och varför? Vilken är helt enkelt bäst etc.?

Mvh Philip

Senast ändrad:
Jag skulle nog valt Griffon.. Ja kan inte riktigt säga varför. många säger att de är en plastig bindning som lätt går sönder. Antingen har de haft grym otur eller jag riktigt tur. Jag kör på ett par k2 Disoderly (stavning) förra årets modell. på dem har jag griffon bindnigen och bak har jag din-10 och fram din-9. De har ALDRIG tjuvlöst eller knappt löst ut när jag kraschat i svart linje. Då ska jag tillägga att jag väger 92 kg och kör agressivt och med mycket fart. Skulle vilja säga att griffon är en bra bindning som funkar för i princip vem som hellst. och för mig har den hållt hur bra som hellst ! Så jag skulle lägga mina pengar på den, för det är en bra bindning som funkar lika bra varje gång du trycker ner pjäxan! Peace

Hur mkt väger du? Vad är det för typ av åkning du ska bedriva? Vilken typ av skida ska du sätta bindningarna på?

Jag väger ca 64kg och jag kör mest i parken men kmr samt också köra en en del i skogen mm. Bindningarna ska sitta på ett par rossignol s4!

Tillbaka
Topp