Grindelwald i Schweiz

osram

Ny medlem
Grindelwald i Schweiz
Jag har kanske möjlighet att få jobb på ett hotell i Grindelwald i Schweiz och tänkte höra med er vad det är för ställe.

Nån som varit där eller ska dit?
Som kan säga något om skidåkningen eller stället?

Är det bara inhemska Schweizare och galna tyskar eller finns det säsongare också?
Jag vet inte mycket...

Tacksam för alla svar...

Grindelwald i Schweiz
Jag har varit där nån dag ibland o åkt (jag bor i Schweiz) så jag har tyvärr inte
så mycket info. Tyckte att liftsystemet var lite träigt med gamla tåg som åker
upp i bergen (finns kabiner också), men jag kan tänka mig att det finns sjukt
mycket puder för konkurrensen verkar inte vara så stor. Har ingen aning om
det finns mycket bummare, men fick inte direkt någon St Anton-känsla när
jag var där.
Stället ligger ju vid foten av Mönch, Eiger och Jungfrau så det högalpint så det
förslår.

lycka till.

.m

Grindelwald i Schweiz
Tack...
Har inte förväntat mig nåt St Anton-stuk men kan tänka mig att man har svårt att lära känna folk om det bara är Schweizare =).
Kanske är fel...

Grindelwald i Schweiz
Grindelwald är ett skönt ställe! Visserligen har jag bara åkt där en dag (First) men det var mycket snö och bra åkning där! Åkningen på andra sidan dalen är förmodligen ännu bättre. Orten Grindelwald är en härlig by. Sen har man ju även skidorterna Wengen och Mürren i närheten. Tror att Wengen har blivit utsedd till världens vackrast belägna skidort. Schweizare behöver inte alls vara speciellt svåra att lära känna! De är nog minst lika lätta att umgås med som svenskar. Jag tror inte du blir besviken om du åker dit!
Lycka till!

Micke

Grindelwald i Schweiz
Tack igen, hoppas du har rätt om att jag inte blir besviken =).

Jag tänkte på språksvårigheter vad det gäller att lära känna Schweizare. Man kanske lär sig rätt fort, jag har ju läst tyska... men iaf. Så länge man gör sitt bästa så löser sig allt... hoppas jag... =)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp