Grym oldschool åkning...

TexMurphy

Ny medlem
Grym oldschool åkning...
Snacka om att det hänt en del... men en sak är den samma 34 år senare... Alta rockar!!!

Kolla in killen med rosa vita brallsen... grymma!!

Senast ändrad:
Grym oldschool åkning...
wtf tänk på att man (läs jag) åkte på 210cm stickor en bra bit in på 90talet. och var det puder så fick man hoppa igång :-)
Jag bytte från 210 till 203 år 1996 och då tyckte jag att de var korta och hade grymt skär (Dynastar G9) och de åkte man allt med.

Grym oldschool åkning...
Mmm har också åkt på 200+ laggen... kommer ihåg när vi var i Åre med jobbet runt 98-99 dom som skulle hyra skidor fick fylla i blanketter om vad dom ville ha.. alla gubbarna skulle ha 210 skidor och var jätte irriterade på uthyrarna när dom fick 180 skidor.. ;)

Kommer också ihåg hur jobbigt det var att åka djupsnö på mina gamla 200+ raka Head Radial skidor... stackars ben...

Notera hur mycke bakvikt killarna i filmen åker med.... enda sättet att förhindra dykande spettsar....

Men tycker dom är sjukt coola...

Seriöst fan, hans moster och diskbänk kan åka puder idag..

Tex

Grym oldschool åkning...
Hökargänget..!

jag kan inte sluta skratta åt byxorna med stjärnor på ! <3

Grym oldschool åkning...
Såg riktigt gött ut, men det är nog betydligt mer behagligt att åka puder med ett par riktiga lagg än ett par 70tals längdskidor :)

Grym oldschool åkning...
Ja ni ser, fatskis är överreklamerat.
Diggar "paketet" på killen med rosa tights i början!

Grym oldschool åkning...
Skön film! Men man behövde inte åka med bakvikt på den tiden heller. Lågavlastning och tyngden mitt på skidan gäller fortfarande vid tajta lössnösvängar. Ser att killarna anammade typisk transatlantisk stil med överkroppen: Armarna rakt ut mot sidan istf framför kroppen.

Grym oldschool åkning...
Känner igen den typiska stakningen (0.42) när pudret planar ut. Laggen sjönk som sten när det blev typ blå lutning i djupt puder och låg fart. Med dagens lagg kan man göra många fler sköna svängar istället för att lägga en 11 halva backen.

Grym oldschool åkning...
TheOldSchool sa:
Armarna rakt ut mot sidan istf framför kroppen.
Den finns i alla länder och än idag... det är en "Se på mig hur snyggt jag åker" stil som är fruktansvärd... Idag är det mest medelålders säljare som åker med händerna utåt...

Tex

Tillbaka
Topp