Gubbgäng att åka med

HotDogging

Aktiv medlem
Gubbgäng att åka med
Hej

Har ett återuppvaknat skidintresse och det vore kul att hitta några att åka med.
De jag åkte med tidigare har andra intressen idag, jag har inget emot att åka själv men kul att åka med sällskap ibland. Är 52år, är skaplig åkare med 6 säsonger under bältet när skidorna var långa och smala. Satsar numer på kvalitet än kvantitet, åker gärna offpist men då ska det vara BRA, är färdig med att harva runt i rutten snö 🙃 Sverige kan vara mysigt men stora berg är bra.

Gott kaffe och lunch är numer obligatoriskt i min åkning. Kroppen har varit med om ett och annat men funkar ok (är egentligen inte så butter som jag låter).

/P

Gubbgäng att åka med
Hej

Har ett återuppvaknat skidintresse och det vore kul att hitta några att åka med.
De jag åkte med tidigare har andra intressen idag, jag har inget emot att åka själv men kul att åka med sällskap ibland. Är 52år, är skaplig åkare med 6 säsonger under bältet när skidorna var långa och smala. Satsar numer på kvalitet än kvantitet, åker gärna offpist men då ska det vara BRA, är färdig med att harva runt i rutten snö 🙃 Sverige kan vara mysigt men stora berg är bra.

Gott kaffe och lunch är numer obligatoriskt i min åkning. Kroppen har varit med om ett och annat men funkar ok (är egentligen inte så butter som jag låter).

/P
Det är nog ganska många i liknande situation.
Forumet här kan vara bra sätt att hitta åkpolare.

Men du behöver speca var du utgår ifrån och kanske vara tydlig med när/var/ hur du tänkte åka. (ex "jag planerar att dra till Limone v8, hittat billig biljett Arlanda - Nice. finns det några som vill hänga på?")

lycka till!

Gubbgäng att åka med
Det är nog ganska många i liknande situation.
Forumet här kan vara bra sätt att hitta åkpolare.

Men du behöver speca var du utgår ifrån och kanske vara tydlig med när/var/ hur du tänkte åka. (ex "jag planerar att dra till Limone v8, hittat billig biljett Arlanda - Nice. finns det några som vill hänga på?")

lycka till!
Tänkte inte på det :-)
Utgår ifrån Stockholm. Hade tänkt mig runt v.8, är lite flexibel där.

Som snöförhållandena ser ut tittar jag på ValDisere, Val Thorens, Chamonix, Cervinia. Kom precis hem från Champoluc och Aostadalen är det lite dåligt med snö.

/P

Gubbgäng att åka med
Förvisso kommer troligen de flesta vara en hel del yngre än dig men kolla om det finns plats kvar på någon av UCPAs offpistgrupper, är ju upp till 55 där nu.
Annars finns det ju mängder med resebyråer som ordnar både guidade och oguidade resor. Tex Xtravel, Activeski, mountainguidetravel samt de stora charterbolagen.

Gubbgäng att åka med
Inte ute efter åksällskap, men vecka 8 är ju mitt i sportlovshetsen, fundera på lite senare om du vill ha lite mindre köer. Bra bas ovanför ca. 1600 m på Alpennordhang.
Brukar ta v. 10.

Senast ändrad:
Gubbgäng att åka med
Hej

/P
Försöker skaka liv i den här tråden till kommande säsong. Jag planerar minst 2v vid olika tillfällen. En resa bokad till Tignes 2025-01-11 1v. och funderar på en resa till Grassoney senare på säsongen men är öppen för förslag.

Tillbaka
Topp