Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jaa det blir säkert en mäktig vecka! Har också lite kontakt med en kompis som jag träffade nere i verbier i våras när hon jobbade för just Nortlander och som hon beskrev det så hade hon det hur bra som helst! Är så taggad på att få komma iväg! Nu fattas det bara ett par nya skidor på inköpslistan, sen så.. Några erfarenheter av tignes?virre sa:Tjena!
Jag ska med, kommer nog bli grymt! Jag lärde känna en tjej förra säsongen som jobbade för Nortlander och hon sa att kursen var helt ok. Mycket öl och ok åkning, det är ju ändå Oktober så man får väl inte räkna med dom bästa förhållandena på bergen :/
K2 obsethed hör inte hemma i den där kategorin längre. Säger inte att den inte är lika allround som tidigare då jag inte har testat den men den har uppdaterats med lite mer midja (117mm) och powderrocker i tipen. Samma rocker profil som hellbent och pontoon. Och sen kan man ju fråga sig vad man ska med under 100mm midja till.virre sa:De är helt ok, lite för smala för mig men annars kan jag rekommendera som har lite rocker, lite bredare men samtidigt jävligt roliga skidor:
K2 Coomback
Black Crows Navis 186
K2 Obsethed
Dynastar Legend Pro Rider
Ok det må vara så då jag testade 2010 års modell. Det kan jag hålla med om, allt under 100 är i mina ögon bortkastade pengar!somebody sa:K2 obsethed hör inte hemma i den där kategorin längre. Säger inte att den inte är lika allround som tidigare då jag inte har testat den men den har uppdaterats med lite mer midja (117mm) och powderrocker i tipen. Samma rocker profil som hellbent och pontoon. Och sen kan man ju fråga sig vad man ska med under 100mm midja till.virre sa:De är helt ok, lite för smala för mig men annars kan jag rekommendera som har lite rocker, lite bredare men samtidigt jävligt roliga skidor:
K2 Coomback
Black Crows Navis 186
K2 Obsethed
Dynastar Legend Pro Rider
Då mutar jag bara busschauförren med lite ölkorv så är man nog hemma med den saken. Och, vingåker blir lite väl långt för mig att åka!jocum sa:Jag fick kanon bra pris hos alpinbutiken i vingåker. Roland var väldigt kunnig och hjälpsam. Har hört att man inte får ta med mat och dryck ombord på bussen utan det måste köpas av busschauffören.
Japp det får bli så! Fick klartecken idag att dom ska plocka in ett par lord nu i september i 185 åt mig, yeey! Vad åker du på nu föresten? Okej, då får man ta sig ner till malmö dåvirre sa:Ok men börja med dina lord du, det är ju som sagt en bra skida att börja med, skulle det vara kasst så är det inte mer än att sälja den!
Mmm det kommer bli segt, fakitskt det underlättar socialt umgänge, sömn osv osv det är bara positivt :D
Ingen aning, de gör nog förmodligen som Langley, de plockar upp i Stockholm, Göteborg och Malmö typ.
Vet att han även skickar med bussgods och att han öppnar en filial i malmöDanneFARB sa:Då mutar jag bara busschauförren med lite ölkorv så är man nog hemma med den saken. Och, vingåker blir lite väl långt för mig att åka!jocum sa:Jag fick kanon bra pris hos alpinbutiken i vingåker. Roland var väldigt kunnig och hjälpsam. Har hört att man inte får ta med mat och dryck ombord på bussen utan det måste köpas av busschauffören.
Får man fråga om du kan specificera lite bättre vad du menar med formgjutna?virre sa:Ok, de är säkert lika duktiga där!
När du köper pjäxor, be alltid att få dem formgjutna om det går, det är oslagbart om du ska säsonga, inte lika viktigt ifall man bara åker nån vecka om året men riktigt skönt ifall du åker varje dag på en säsong!(......)
De flesta seriösa butiker brukar värma upp innerskon i pjäxan, sedan stoppa ner foten där i och ha den kvar där i ca 20 min så att den formas efter ditt fotvalv osv. Den får en skönare passform och håller värmen bättre!FF sa:Får man fråga om du kan specificera lite bättre vad du menar med formgjutna?virre sa:Ok, de är säkert lika duktiga där!
När du köper pjäxor, be alltid att få dem formgjutna om det går, det är oslagbart om du ska säsonga, inte lika viktigt ifall man bara åker nån vecka om året men riktigt skönt ifall du åker varje dag på en säsong!(......)
Ok det låter ju fint! Jag åker på ett par Black Crows 186. Jag kör på dom en till säsong och jag tänker köpa ett par fetare där nere som sagt.DanneFARB sa:Japp det får bli så! Fick klartecken idag att dom ska plocka in ett par lord nu i september i 185 åt mig, yeey! Vad åker du på nu föresten? Okej, då får man ta sig ner till malmö dåvirre sa:Ok men börja med dina lord du, det är ju som sagt en bra skida att börja med, skulle det vara kasst så är det inte mer än att sälja den!
Mmm det kommer bli segt, fakitskt det underlättar socialt umgänge, sömn osv osv det är bara positivt :D
Ingen aning, de gör nog förmodligen som Langley, de plockar upp i Stockholm, Göteborg och Malmö typ.![]()