Gymnasium i sthlm med mycket tid till skidåkning?

Renqvist

Ny medlem
Hej!

Jag söker ett Gymnasium där man har en stor del fritid till skidåkningen..
Tips på bra scheman...

Skolan får gärna vara seriös också :)

Mvh.

Kan ju vara bra att skriva vilken del av staden du bor? Antar att du inte vill åka tuben 2 timmar per dag.

Menar du bara skidåkning då eller fritid som dykning,klättring, paddling, forsränning, skidåkning.

I sådana fall Kan jag rekommendera Vadstenagymnasiet (www.vadstenagymnasiet.se)

eller Dals ed Gymnasium vet inte riktigt vad det heter.

Själv går jag just nu på vadstenagymnasiet på programmet Natur och Friluftsliv. Vi är ute varje onsdag o gör saker som Klättring, dykning, paddling osv. V.3 åker vi till stöten med skolan och åker skidor! får utbildningar som skidlärare av frilufts främjandet.

Det är RIKSINTAG alltså kan man söka över allt ifrån sverige. JAg bor på Internat just nu eftersom jag har ca 30 mil hem. Vi har folk från hela sverige osv.

Denna skola skulle jag rekommendera starkt!

Hör av dig om du vill veta mera!

/C

En kompis går cybergymnasiet och han går typ till 12-13 alla dagar förutom fredagar, då e han ledig

ingen aning faktiskt. Dom har så korta dagar för att dom inte ska ha några lov förutom jul och sommar. Men det har dom ändå :S

jag går på cybergymnasiet går typ i snitt till 11 varje dag förutom onsdagar då e jag ledig....

Jag går på VRG. Där får man kriga om man ska hinna med skidåkning och andra sporter. Men jag hinner lätt med minst 50skidagar om året i åre och bättre gymnasium får man leta efter!
Vrg is the shit!

jag kan väll rekomendera cybergymnasiet. Jag gick till ungefär 12 varje dag och endå fasst jag hadde så korta dagar så låg vi inte efter dom andra skolorna. Plus att det där med lov gäller om du är färdigt med allt i skolan. Om man låg efter så fick man gå på vecka till förfågande. och om man var färdig så fick man lov som alla andra skolor

Tack för alla tips...

Men jag letar efter något kring sthlm city och utkanten...

Menar förstås att det ska finnas mycket fritid på skolan...
Ganska korta dagar... Cyber känns lite väll oseriöst om jag inte är ute och cyklar?

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp