hack o repor på mina skidor :/

amp11

Ny medlem
tja! köpte ett par k2 disorderly för några dagar sen. har hunnit åka kanske 4 dagar. men nu är det stora hack på sidorna.
det är förjävligt att de blir så så snabbt men beror väl på att jag har railat som en galning :P
nu undrar jag hur det påverkar skidans funktion och om man kan fixa tillbaka det på nåt sätt. (=
mvh. alex

det ska väl inte påverka så mkt förutom att det blir svårare att åka när det är isigt, tänkte fråga dig en sak har belaget börja lossna på dina?

Jfredriksson sa:
det ska väl inte påverka så mkt förutom att det blir svårare att åka när det är isigt, tänkte fråga dig en sak har belaget börja lossna på dina?
vad är belaget? menar du det på ovansidan? isf bara vid ett hack på toppen ^^ kom när ja backflippade ^^

amp11 sa:
Jfredriksson sa:
vad är belaget? menar du det på ovansidan? isf bara vid ett hack på toppen ^^ kom när ja backflippade ^^
Ja menar ovansidan,Jag har åkt 4 dagar på mina redan första dagen så börja mina släppa på kanterna,Har bara åkt in skidorna i pisten och hoppat, men dem har ändå börjat släppa

Jfredriksson sa:
amp11 sa:
Jfredriksson sa:
Ja menar ovansidan,Jag har åkt 4 dagar på mina redan första dagen så börja mina släppa på kanterna,Har bara åkt in skidorna i pisten och hoppat, men dem har ändå börjat släppa
ok. mina släpper också på kanterna, men det är för när du slår i skidorna i varandra.
men de borde helt klart hålla bättre :/ )

amp11 sa:
Jfredriksson sa:
amp11 sa:
ok. mina släpper också på kanterna, men det är för när du slår i skidorna i varandra.
men de borde helt klart hålla bättre :/ )
/det förklaar ju varför;/

Samma sak hände mig, jag fick hack ända in till kärnan. Men jag smälte ner plast från en PET-flaska med lödkolv och slipade ner sedan. Blev råbra, kan rekomenderas

köpte Scott P3 09 och tailen ser ut som ett jävla kalhygge. Mina första twintips, och det ända minnet jag har att det kan blivit något hack är när jag körde switch ganska snabbt och drammade in i min husvägg, men asså seriöst, det är kring 3 ganska stora jack (snackar om ca 1-1,5 mm djupt och ca 8 mm långt) och sen har belaget börja lossna på fåtal ställen, åkt på dem kring 10 h sammanlagt, bara på min gård. Kommer köpa säsongskort på hammarbybacken snart och hoppas att det inte blir mer! Nästa gång blire armada / afterbang!!

amp11 sa:
Pirat sa:
Samma sak hände mig, jag fick hack ända in till kärnan. Men jag smälte ner plast från en PET-flaska med lödkolv och slipade ner sedan. Blev råbra, kan rekomenderas
jasså (= de ska jag prova då innan åre (=
Det finns väl speciell plast som man kan använda till det om jag inte far fel?
Pe-texbelag tror jag det heter:)

Erik_Lundmark sa:
amp11 sa:
Pirat sa:
jasså (= de ska jag prova då innan åre (=
Det finns väl speciell plast som man kan använda till det om jag inte far fel?
Pe-texbelag tror jag det heter:)
ok. då får jag fråga en affär (= hoppas stadium kan nåt om det ^^

har nu märkt att det har börjat slites upp lite på ovansidan. Men dom är monterade åt fel håll så tror ni att man kan gå dit där man köpte dom och fixa det eller?

Tillbaka
Topp