Haglöfs!

Haglöfs!
Lånar tråden lite:

Har någon av er sett en Haglöfs Astral i denna färg på någon internetbutik? (som inte är en total sketchball)

astral.jpg

Haglöfs!
BigKape sa:
Någon som har fler tips på bra jackor till bra pris?
Norröna Outleten i barkarby om du bor i sthlm, ibland bra ibland mindre bra.

Sen så hade ju fourelements bra priser på förra årets kollektion på sin sida

Vart ligger Haglöfs outleten i sthlm?
Hittar inget via google

Haglöfs!
lepe sa:
BigKape sa:

Hittar inget via google
Det finns ingen i Sthlm som jag fattat?

En finns vid Avesta(den stora dala-hästen).
Och en i Haparanda!

Hitta en direkt Haglöfs butik i sthlm.
Haglöfs Brand Store
Norrlandsgatan 6
111 46 Stockholm
+46 (0) 8 611 67 20

Frågan är ju dock om dom har Outlet-priser? Dvs. -30% på orginal priserna.

http://www.haglofs.com/sv-se/aterforsaljare/sverige/

Senast ändrad:
Haglöfs!
Sammmyboy sa:
lepe sa:
BigKape sa:

Hittar inget via google

Och en i Haparanda!

Haglöfs Brand Store
Norrlandsgatan 6
111 46 Stockholm
+46 (0) 8 611 67 20

Jaha tog för givet att du menade någon outlet i sthlm :)

Haglöfs!
lepe sa:
Sammmyboy sa:
lepe sa:

Hittar inget via google

Och en i Haparanda!

Haglöfs Brand Store
Norrlandsgatan 6
111 46 Stockholm
+46 (0) 8 611 67 20

Jaha tog för givet att du menade någon outlet i sthlm :)
Haha nejnej! Inte kan man handla i fjollträsk!

Haglöfs!
Förra hösten och hösten innan hade outleten i Avesta (ca 2 timmars bilresa norrom Stockholm) extra erbjudande en helg, 40% på outlerpriset... På typ allt. Dessutom hade extra mycket varor där då... Vet inte om de kommer köra nån sån helg i år dock. Håller utkik...

Haglöfs!
Någon som har tips på internetbutiker som säljer Norröna eller Haglöfs? Inrikes som utrikes.
Bor man längre norrut så är det lite glesare med bra butiker...

Tack.:)

Haglöfs!
Har funderingar på att beställa Roc Hard-serien från Haglöfs. Någon som har någon erfarenhet av den eller några tankar i allmänhet?

Är det någon här som kör med en bib-byxa på samma sätt som roc hard-byxan är uppbyggd? Bra eller dåligt?

Jag har även tittat på Roc High-jackan men är rädd att den är för kort i kroppen. Ska skilja 2,5cm i rygglängd på large-modellen.

Jacka - Roch hard
http://www.haglofs.com/sv-SE/produk...ountaineering/herr/roc_hard_jacket_sv-se.aspx

Roc high
http://www.haglofs.com/sv-SE/produk...ountaineering/herr/roc_high_jacket_sv-se.aspx

Byxa - Roc hard
http://www.haglofs.com/sv-SE/produk...r/mountaineering/herr/roc_hard_bib_sv-se.aspx

Haglöfs!
Lånar tråden lite.

Är det någon som har koll på hur det ser ut med påfyllnad av patron till Vojd 30 ABS? Kan man lämna den till vilken återförsäljare som helst och i vilket land som helst? Vet att Mammut kör så på sina snowpulse. Har dock aldrig hört något om Haglöfs..

Haglöfs!
mmarcus sa:
Lånar tråden lite.

Är det någon som har koll på hur det ser ut med påfyllnad av patron till Vojd 30 ABS? Kan man lämna den till vilken återförsäljare som helst och i vilket land som helst? Vet att Mammut kör så på sina snowpulse. Har dock aldrig hört något om Haglöfs..
Eftersom de använder ett ABS system så föreslår jag att du går in till ett ställe som säljer ABS ryggsäckar :)

Haglöfs!
PNyberg sa:
mmarcus sa:
Lånar tråden lite.

Eftersom de använder ett ABS system så föreslår jag att du går in till ett ställe som säljer ABS ryggsäckar :)
Jo vi säljer dem på jobbet men jag kommer tillbringa vintern nere i Bad Gastein, så därför funderar jag på om jag kan byta ut den där nere hos en annan återförsäljare :)

Haglöfs!
mmarcus sa:
PNyberg sa:
mmarcus sa:
Lånar tråden lite.

Jo vi säljer dem på jobbet men jag kommer tillbringa vintern nere i Bad Gastein, så därför funderar jag på om jag kan byta ut den där nere hos en annan återförsäljare :)
Om du säljer dem på jobbet borde du ha fått frågan: "Vad gör jag om jag är i alperna och har löst ut ryggsäcken? Kan jag fylla/byta patronen där nere?". Det du nu gör ar att du ställer dig framför en spegel och frågar dig själv samma sak, sedan lyssnar du noga på vad du svarar.... Detta är saker du bör veta om du jobbar med prylarna!

Haglöfs!
Magngan sa:
mmarcus sa:
PNyberg sa:
Om du säljer dem på jobbet borde du ha fått frågan: "Vad gör jag om jag är i alperna och har löst ut ryggsäcken? Kan jag fylla/byta patronen där nere?". Det du nu gör ar att du ställer dig framför en spegel och frågar dig själv samma sak, sedan lyssnar du noga på vad du svarar.... Detta är saker du bör veta om du jobbar med prylarna!
Om man löser ut väskan så får man antingen köpa en ny patron eller fylla på den, beror ju lite på vart man är. Frågan är om det finns någon i BG som byter ut patroner eller om man åker på att köpa en ny. Jag personligen har aldrig vart där så därför frågar jag innan jag åker, om det är värt att köpa med sig en extra patron när man kan få det till ett lite bättre pris.

Haglöfs!
mmarcus sa:
Magngan sa:
mmarcus sa:
Om man löser ut väskan så får man antingen köpa en ny patron eller fylla på den, beror ju lite på vart man är. Frågan är om det finns någon i BG som byter ut patroner eller om man åker på att köpa en ny. Jag personligen har aldrig vart där så därför frågar jag innan jag åker, om det är värt att köpa med sig en extra patron när man kan få det till ett lite bättre pris.
Nja. Det är väl snarare vilken årsmodell av rygga man har? Tidigare ABS har varit fylla på varianten, dvs gå till närmsta paint-ball/dykar shop (en plats med tryckluft till rätt ventil) medan den senare är en patron, högre tryck och byt ut hela skiten efter att du dragit snöret. Fast iofs, jag tror fortfarande att USA kör den påfyllningsbara patronen? Är inte 100% men sådär 99% iaf.

Haglöfs!
Eftersom Haglöfs inte har kommit på det själv utan tagit tekniken från ABS så kan du gå in i vilken butik/plats som helst, där man handhar ABS patroner/handtag, och få handtaget/patronen utbytt. Självklart till en kostnad. Så det du behöver veta om det finns möjlighet till att köpa den utrustningen dit du skall? Annars ta med dig ett extra kit, men kom ihåg att det är utgångsdatum på patroner och handtag, dvs onödigt att det skall ligga på lager, eftersom det vore bättre om man aldrig behöver använda väskan...

Ps. Dock tycker jag det är lite ironisk om man jobbar med att "sälja" utrustningen och inte tagit reda på vissa grundläggande saker.

Ha en fin vinter!

Haglöfs!
Istället för att skapa en ny tråd tänkte jag fråga här, hur är Vassi byxorna i storlek? Har tänkt att köpa ett par large av en kompis men har inte möjlighet att prova dom, jag är 190cm/75kg, kommer de bli för korta? `Har väl inte räknat med att de ska sitta baggy men de får inte bli för små..

Haglöfs!
Sammmyboy sa:
Var inne på Haglöfs outlet och provade en Vassi - Medium och Large var för litet. XL var galant storlek.
Måste tyvärr meddela dig A0S att dom ger mig samma pris här - så jag kommer nog anta deras erbjudande.

[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/46447ceddd0fe3f06a245dbac44e14f1.jpg[/url]
Måste bara dubbelkolla, är det XL du har på bilden? Hur känns den så här efter 2 år med facit i hand? Skulle du tagit en mindre? Har ungefär samma stats som dig, är 183 och väger 83kg. Står och väger mellan XL eller L. Vill att den ska relativt rymlig med plats for transa, ryggskydd och eventuellt en houdini under.

Tack på förhand!

/C

Haglöfs!
Prövade årets Vassi i stl L med tjocktröja under och tyckte den var rymlig trots mina 180cm och 99kg. Bredare än många andra jackor vilket var skönt för mig.

Tillbaka
Topp