Hahnenkammen race

termons

Aktiv medlem
Hahnenkammen race
Tjenare

Kommer att befinna mig i Kitzbuhel nästa helg och ser framemot "the skiing superbowl". Skulle uppskatta tips från någon som varit på plats tidigare.

Måste man köpa biljett för 20 euro trots att man har liftkort ?? Eller går det att ta sig till målområdet eller tävlingsbanan om man kommer "uppifrån" ? Alla tips och kommentarer välkommna. See you there.

Hahnenkammen race
Det är bara att hosta upp pengar om du inte hade tänkt att smyga upp i banan under natten. Ett tips är annars att bli medlem i Kitzbühels skidklubb för 25 Euro. För detta får du en försäkring som täcker alla sportaktiviterter över hela världen, inträde till Hahnenkammrennen, 10% på liftkort i nästan hela Österrike och en hel del andra förmåner. Var beredd på 100000 apfulla österrikare och en fest du sällan varit med om.

Hahnenkammen race
Det stämmer att du behöver köpa en biljett för att komma in på åskådarområdet i Hahnenkammrennen. Vill du ha en sittplats i målområdet behöver du nog hosta upp mer. Annars är det möjligt att komma "uppifrån". Du bör dock vara beredd på att du inte kommer att kunna åka i eller bredvid "die Streif" där loppet går då det är poliser där runt omkring. Jag vill minnas att det går nog åka en liten offpistrepa som heter "field of dreams" för att komma till en närliggande backe för att sedan skrååka till "die Streif".
Vad gäller fest så är byn sjukt full med fulla människor redan från morgonen. Jag vet inte vilken som är den officiella festen men kolla upp festerna på Weisses Rössl och zur Tenne som båda är hotell. På nattklubben Take Five kommer det också att vara galet drag. Var dock beredd på att dessa fester är långtifrån gratis...

Tillbaka
Topp