hälproblem

jljung

Ny medlem
hälproblem
Jag fick problem med hälarna förra säsongen och fick reda på att ja hade en inflamation i slemsäcken/hälsenan. dåvarande läkare sa att man skulle operera detta...och mejsla ner skeletet i hälen som uppkommit. var hos en annan läkare nu i dagarna, han sa att ja skulle värma upp och stretcha hälsenan Ordentligt innan jag skulle åka skidor....

nån som har nåt liknade..läkaren från skidgymnasiet sa att det var väldigt vanligt med denna skada bland skidåkare, hockeyspelare och andra med hårda saker på fötterna.

????

hälproblem
Jag fick problem med hälsenorna i vintras och läkaren i St Anton tipsade om en slags jellygrej som man har under hälen. Vet inte riktigt vad den gör, men det funkar faktiskt.

hälproblem
Jag har haft EXAKT samma skit som du nyss beskrev! Min idiot till läkare sa åt mig att stretcha och värma upp ordentligt, men det blev fan ta mig bara värre.

Att ha inflamation i slemsäcken eller vad den nu heter är tydligen vanligt, fast det enda som hjälper är vila. Vet ej hur operation fungerar men jag tog det lungt i typ 5 månader sen var det borta. Försök hitta en träningsform som är snäll mot hälen. T.ex att springa i sand eller cykla. Se till att inte ha för hårda sulor och träna inte när det gör ont!

Men glöm att det är något med hälsenan. hade det varit det så hade det kännts mycket högre upp än hälen. Ta det lungt och låt det läka ordentligt! Så jäkla trist när sånt kommer tillbaka...

Lycka till!

hälproblem
Hej! Det finns nån slags gel sula som man sätter under hälen som finns att köpa i sportaffärrer.... är det en sån elleR? ska iaf prova.... och så ett par formgjutna sulor...

tack för svaren!

Ciao

hälproblem
ja har haft problem me hälarna...fick de först å främst när ja spela fotboll...sen till vintern så började ja få ont igen så ja stoppade in mina häl inlägg i pjäxorna å de ä jäkligt skönt!sen är de dämpande om man råkar plattlanda!=)

hälproblem
Jag köpte mina på apoteket, de är lite "geligare" och högre än de på sportaffärerna. Fast det var ju visserligen i Österrike det kan ju vara annorlunda här.

hälproblem
Jag har haft exakt samma problem, hälen, alltså inte hälsenan. Jag fick problem när jag spelade hockey, men efter en lång kur med inflamationsdämpande och uttryckta skridskor gick det över.

Det går ju att trycka ut pjäxor också om man får ont av dem, hör hos någon "skidverkstad". Det borde kunna hjälpa dig.

hälproblem
jag fick problem med min slemsäck i min arm bågen förra hösten, i sverige så sa läkarna att man kunde inte göra ngt åt saken, det enda man kunde göra va att tömma armen på vätska och vila, men kan j säga att det hjälper inte ett skit fick akutoperera armen nere i österrike där dom fick plocka ut skiten, tydligen så har inte slemsäcken ngn större betydelse typ som blindtarmen, så kan du så plocka ut skiten oc jag lovar dig att den kommer inte att störa dig igen..

hälproblem
har samma problem, testa me zon-salva och inlägg och sen är det bara och köra:) sen beror det på hur mkt smärta man klarar :S

// Moi..

Tillbaka
Topp