Hälsosam kille söker tips!

Micke_19

Ny medlem
Hej där! Micke_19 här! Har två punkter!

Jag är en sportig kille på 19 halva vintrar, spelar pingpong med mina vänner, simmar och åker skidor regelbundet! Har en hund, mopsen Färjestaden, så många promenader blir det!
Nu är det så att jag som aktivt ung funderar på att börja styrketräna och jag som person undrar om vad som är bra och vad som är dåligt att välja när man ska börja!

Och punkt två! Jag äter mycket fiberberikat mjukt bröd. Det är svårt att förklara, men är det möjligt att man kan bli småtjallig i magen sin, hehe, om man tar sig en kopp kaffe till? Har ständigt magbesvär på morgonen!

Tacksam för svar!

Micke_19

hahah skönt inlägg. Asså e det inte tvärtom att fiberberikat bröd gör så att du inte får rännskita?

hahah skönt inlägg. Asså e det inte tvärtom att fiberberikat bröd gör så att du inte får rännskita? DÅ borde det inte vara så farligt med en kopp kaffe. Annars e det ju bara att testa hahah

kaffe i sig kan göra dig orolig i magen.. så testa att drick té till mackorna i någon veckas tid och se om det hjälper. vad gäller styrketräningen förstår jag inte riktigt frågan, men experterna säger att man ska helst vara färdigväxt i kroppen när man styrketränar. så med dina 19 ringar på trädet borde ju inte det vara någon fara. jag tycker att du ska glida in på några gym och kolla priser osv.. gymen brukar ha träningscoacher som hjälper dig lägga upp träningschema, visa dig hur allt funkar och besvara eventuella frågor. så ta upp dina träningsfrågor med dom så får du ett ordentligt svar! lycka till!

Det ar inte enbart kaffet som gor dig dalig i magen! Fibrer kan ocksa ge upphov till los avforing, sa det skall du inte ata om du ar risig i magen. Ga till doktorn och kolla upp det istallet! Peace

Ok! Tack Oscarx, Erch, JS86 och LoBoMan!

Ska titta in i några gym här och var och diskutera imorgon! Skall även pröva med té istället för kaffet imorgon bitti, hehe!

Besvarade mina frågor, återkommer om några få dagar!

Micke_19

Tillbaka
Topp