Hamstringsruptur efter fall

inkbash

Ny medlem
Hej,
Så för en månad sen ramlade jag och två av dom tre hamstringmusklerna gick av. Ingen operation krävdes och jag har påbörjat sjukgymnastik osv. Idag kan jag gå igen, haltar lite men det blir bättre hela tiden. I juli är tanken att jag ska åka till Norge och åka någon vecka, så nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av hamstringsruptur, hur snabbt ni kom tillbaka och hur det kändes när ni började åka igen? Läkaren säger att jag kommer känna av det och att det är tidigt att börja åka igen i juli, men det att det ska vara okej ändå.

Riktmärke kan vara att läkarna alltid utgår efter worst case, säger läkaren att det kommer vara okej kommer det sannolikt vara det. Annars fråga sjukgymnasten.

Vattendroppe sa:
Riktmärke kan vara att läkarna alltid utgår efter worst case, säger läkaren att det kommer vara okej kommer det sannolikt vara det. Annars fråga sjukgymnasten.
Mjo, jag har sagt till sjukgymnasten att jag vill kunna åka igen i juli så det är det vi jobbar mot. Han tycker att det ser bra ut.

inkbash sa:
Vattendroppe sa:
Mjo, jag har sagt till sjukgymnasten att jag vill kunna åka igen i juli så det är det vi jobbar mot. Han tycker att det ser bra ut.
Dåså, låter ju som det går sjukt bra!

Vattendroppe sa:
inkbash sa:
Vattendroppe sa:
Dåså, låter ju som det går sjukt bra!
Ja, det känns positivt. Nu hoppas jag på att jag inte ska känna av det så pass att det hindrar åkningen :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp