handla i chamonix?

JohnnyVicious

Ny medlem
handla i chamonix?
shaa

ska förmodligen ner till chamonix nån månad eller så i januari, men tänkte höra om det är nån som har koll på affärerna där nere? för jag måste köpa nya lagg o pjäxor o lite sån shit, så jag undrar hur ligger priserna där? rekommenderar ni att man köper sin utrustning därnere? Sen undrar jag en grej till, vi har fixat boende o så, men om man lever knapert, hur mkt kan en månad gå på typ, 10 k? 25k? Sen liftkort, visst får man 35% rabatt om man köper det innan 20e november?

handla i chamonix?
Tycker att det är bättre att köpa skidor där bra att kunna provåka först, lite billigare och trörre utbud också. Du kan kanske klara dej på 2000 för mat och 3-4000 för boende. Minns inte om det är 30% men billigare är det förut har det varit stora rabatter om man är student också

handla i chamonix?
om du vet vad du vill ha för skidor så köp på sport-conrad, det är billigare. Annars gör som riber säger och provåk lite olika modeller på plats.

Pjäxor köper du på plats hos bootfittern "Falline" som ligger på rue des moulins.

Om du vill så kan vi dela på ett liftkort... jag betalar hälften och så tar jag över det när du åker hem. Dock senast sista januari...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp