Handskar/vantar

Handskar/vantar
om du inte vill frysa ska du ha tumvantar. jag körde med kombis tumvante som är vit/grön från förra året, sjukt bra. blev aldrig kall i den.

de du visar upp har en tendens att bli kalla när de blir sjukt kallt ute.
jag har liknande och lillfingrarna domnar bort i extrem kyla så som det varit nu senaste veckan uppe i sälen, och därför om jag var du skulle jag köpt dessa http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=4754&ProductDetailId=33797 istället.

om du vill ha fingervantar iallafall så köp dig ett par "silvervantar" att ha under, det är som ett underställ för händerna som behåller värmen nära på huden på något vis och gör att man fryser mycket mindre om händerna. jag vet dock ej vart man kan köpa dessa men många jag känner har sånna och är jättenöjda!

står på den att de klarar -30, så en del kyla bör de ju tåla iallafall! ;)

Handskar/vantar
jag har köpt ett par armada som finns på junkyard men tyvärr var dom för kalla så dom får man använda i slutet av säsongen, inte kul.

Handskar/vantar
de du visar på bilden har jag fast Jon Olsson modellen i skin, har fungerat helt okej till minus 10-13 grader. dock är jag inte helt nöjd med att fodret redan efter två sässonger är ihoppackat och därför inte klarar sig lika bra mot kyla.
Har däremot ett par hestra (heli?) med skin i handsken och tyg runtom dessa är inne på sin 7:e eller 8:e sässong och nu skulle jag behöva byta innerhandsken.
Kan rekomendera att köpa en bra handske med uttagbar innerhandske så man lätt kan tvätta den. Sen ska jag väll även då påpeka att jag bor långt norrut och har handskarna ca 80-100 dagar om året, bara för att ingen ska säga något om antal sässonger jag haft handskarna

Handskar/vantar
jag hadde kombi jon olsson pro i skinn förra året och dom va underbara =) körde i riktigt kallt väder och de va inga problem men sen när de blivit blöta en gång är det abolut inget kvar av dem, de klarar ingen kyla alls då. plus att de går sönder av mina fyra kompisar som köpte kombi förra säsongen måste alla köpa nytt iår inklusive mig själv :) har ett par level nu och de funkar bra än så länge :)

Handskar/vantar
Hade också ett par kombi "jon olsson pro" för ett antal år sedan, men var inte alls nöjd med dom. skinnet i handflatan (som för övrigt var rött) färgade av sig sjukt mycket på jackan när det blev blött + att fodret nöttes ut redan efter ett par veckor, vilket resulterade i att jag frös redan vid -5.

Har numera ett par rejäla Hestra fingervantar och har inga som helst problem med kylan!

Handskar/vantar
Peno sa:
Har blivit trött som fan på att frysa om händerna och har tänkt att investera i ett par nya vantar. Dock känns det som om jag litar mer på tumvantar när det kommer till värme.

Men hur är det egentligen med värmen i fingerhandskar?

Som dessa t.ex. http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=6171&ProductDetailId=33804

Håller dessa värmen? Någon som har dessa?
En polare till mig har dessa, och om du fryser så ska du nog inte köpa dem för att de är ganska tunna. Har inte använt dem mer än 10 minuter o då frös jag inte, Men under en dag i backen så skulle jag nog frysa i dessa.

Handskar/vantar
Peno sa:
Har blivit trött som fan på att frysa om händerna och har tänkt att investera i ett par nya vantar. Dock känns det som om jag litar mer på tumvantar när det kommer till värme.

Men hur är det egentligen med värmen i fingerhandskar?

Som dessa t.ex. http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=6171&ProductDetailId=33804

Håller dessa värmen? Någon som har dessa?
jag har dessa fast jon modellen. första dagarna är dom helt okej. men när fodret packats lite så blir dom kallare. och om dom blir blöt då är dom värdelösa, dom suuuger i sig vatten helt enkelt ;)

Handskar/vantar
Jag har ett par hestra tumvante med medföljande innerhanske som ja är helt nöjd med, har aldrig frusit med dem. Har kört i -30 och frös inte ett dugg. Dom funkar även bra när de är blöta. visserligen kostade de en slant men det var det värt för jag har alltid frusit så mycket om händerna.

Handskar/vantar
Har ett par hestra fingervantar och jag har kört i -30 utan att frysa grymt nöjd och att kunna ta ur fodret är riktigt skönt när man måste torka dom över lunch.
Gav 800-850 för mina värda de vill jag nog påstå för köper man bra saker hänger de ju med lite längre.

Handskar/vantar
EnterMan sa:
de du visar på bilden har jag fast Jon Olsson modellen i skin, har fungerat helt okej till minus 10-13 grader. dock är jag inte helt nöjd med att fodret redan efter två sässonger är ihoppackat och därför inte klarar sig lika bra mot kyla.
Har däremot ett par hestra (heli?) med skin i handsken och tyg runtom dessa är inne på sin 7:e eller 8:e sässong och nu skulle jag behöva byta innerhandsken.
Kan rekomendera att köpa en bra handske med uttagbar innerhandske så man lätt kan tvätta den. Sen ska jag väll även då påpeka att jag bor långt norrut och har handskarna ca 80-100 dagar om året, bara för att ingen ska säga något om antal sässonger jag haft handskarna
Måste ändra och säga att nu var jag ute med mina Kombi i helgen ca -6 ute och började frysa om händerna.

Handskar/vantar
Handskar/vantar
hej,

Hestras Heli Ski finns både som 5 -finger, 3 -finger och tumvante - en kanonhandske om du inte vill frysa :)

finns på t.ex. Naturkompaniet.

Tillbaka
Topp