Handskar!

Handskar!
Har själv använt ett par Level Portland 2 säsonger nu som jag är mycket nöjd med, helläder som håller mycket bättre än tygdito.

Handskar!
Kombi handskarna, kör med Jon Olsson Pro Model själv och tycker de är hur underbara som helst, håller sig torra och varma hela dagen.

Handskar!
Köp Hestra! Om du sätter funktion före utseende (vissa tycker dom är för långa...) så väljer du Hestra Heli Ski. Det kan omöjligt finnas några skönare handskar...

Handskar!
jag har Hestra Army Leather. Sjukt sköna, snygga, varma och torra handskar. Skönt att dom är så långa, glöm att man får in nån snö i dom :)

Handskar!
Jag har ett par jättetunna fingervantar, ni vet sånna som man har när man spelar fotboll i typ. Sedan drar jag över ett par lovika vantar. Lovika vantarna är kalla, men dom blir ALDRIG blöta innuti, helt sjukt.

Handskar!
Hestra är ett bra val och personliga favoriten är 3-finger mitt, rörlig, men alltid mkt varmare än vanliga 5 fingrars. Sen bör de vara långa nog att gå en bit över jackan, korta handskar är bra om man gillar glipor och snö innanför...

snygga kan jag dock inte svara på om de är , tycker de flesta handskar ser ut som ja, handskar.

Senast ändrad:
Handskar!
jag köpte ett par dakine handskar (från junkyard dessvärre) som är fett sköna, dom rä tunna men ändå inte kallare än ett par tjockare handskar. Dom kostar 350 spen tror jag, sjukt prisvärda!

Handskar!
Ett tips köp inte kombi. dom håller inte värmen och blit lätt blöta. Köp ett par random hestra eller goretex(stavning). Dom håller värmen bättre och blir inte blöta innuti.

Handskar!
balanselius sa:
Sen bör de vara långa nog att gå en bit över jackan, korta handskar är bra om man gillar glipor och snö innanför...
Eller så har man en "tum-mudd" i jackärmen, jag har haft sån på 8 av de senaste 10 jackorna jag haft iaf (tre olika märken).

Handskar!
aaktiv sa:
Nån som har nått bra förslag på snygga och sköna handskar? de ska va med fingrar såklart.
Ändra frågan till varma och praktiska handskar isstället. Och vatten - och vindavvisande kanske. Goretec i ytterhandsken och windstopper i innerhandsken. Eventuellt en liner längst in på handen i merinoull. Mammuts fingerhandskar är bra, även klättermusens greppet är schysst. Men de kostar tusenlappen och upp till 1500:- Vill du ha billigt skit gå till din närmaste sportaffär! :-)

Handskar!
Dakine har riktigt snygga men tunna handskar, dem kommer dock vara riktigt nice i vår.
Annars rekomenderar jag Henriks Windsteds handske på hestra, finns i snygga färger och sitter riktigt skönt.

Handskar!
HESTRA RULES

Har ett par Hestra classic som jag haft sen -93.
Nu var fodert slut och döm om min förvåning när det fanns att köpa originalfoder för 100 spänn i Hestra butiken!
De är fortfarande ua i funktion men slitna med karaktär!!

VÄRLDSKLASS, KVALITE, SERVICE!!

Tillbaka
Topp