Handskar

Handskar
Hestra Army Leather Heli 3-Fingers är en bra vante. Lite mer rörlighet än en vante och fortfarande varm.
Dock lite dyrare än 600 SEK.
Slitstarka om man underhåller dem, dvs smörjer in lädret.
Det finns olika innerfoder att köpa.

Handskar
+1 på Hestra Army Heli. Kör också 3 finger för bättre värme än 5 fingervarianten. De är värda de extra 300:-. Haft mina i 8år tänkte byta liner först i år.

Handskar
Har kört någon tumvantemodell från Level de sista 8 åren. Fungerar ypperligt. De kanske går att hitta online för 600 riksdaler, annars ligger de iaf på en 900-1100 i butik. Urtagbart foder och perfekta värmemässigt för mig. De är vad jag kallar "förböjda" ungefär som en bra mc-handske. De går även lite längre upp på armen än de flesta. Underbara och har varit med i mer än 52 veckors skidåkningsveckor nu!!

Hestra är bra men de jag provar har varit för varma för mig.

Handskar
Hestra Kaj och Sverre! Fruktansvärt bra handske med ull-liner! Fantastisk rörlighet som jag inte har hittat i andra handskar (går att göra saker med dem på)

Handskar
Tycker att Kaj/Sverre handsken är lite för tight i passformen, den kan funka bra när det inte är så kallt. Men när det kryper ner under -10 och fram mot klassiskt svenska -20 och kallare så tycker i alla fall jag att det är svårt att få plats med en liner/tillräckligt med luft i handsken så du blir varm ordentligt.

Jag skulle rösta för handsken som Kaj/Sverre baserat sin pro model på:
Lars Fält guide glove.

Helt sanslöst bra handske som Lars Fält (levande legend, bara googla och läs) utformat för åretrunt bruk i främst "outdoor" sammanhang. Men fler och fler, även Hestra, har börjat marknadsföra den som skidhandske. Åktes bland annat av Andreas Fransson. Skillnaden mot Kaj/Sverre är väl att den är i 100 läder (har ingen neopren-mudd) och är lite längre i modellen och att jag tycker den är lite rymligare i passformen vid samma storlek. Haft min i två år och den blir bara snyggare, skönare och håller mig varm utan liner i -20.

Tillbaka
Topp