Häng med på en skidsäsong!

Emelaia

Medlem
Hej!

Jag vill göra en skidsäsong, men har ingen att åka med! Var spelar egentligen ingen roll, men jag var jätte inne på kanada ett tag. Men kände att det var lite för långt bort för att dra helt själv, så nu har jag sökt lite jobb i svenska och norska fjäll. Men varför inte alperna? Har gjort flera säsonger förut, men är trött på att dra iväg själv så skriv om du vill hänge med!

hej!
jag drömmer å om göra sässong, har ej gjort sässonger tidigare men jag är då van vid fjällmiljö o lite av sånt sen tidigare!!!
kanada hade varit så jävla skoj o fara till, men det känns som att det blir dyrt o svårt med os i år

Jag är ochså taggad på att dra nånstans, vet ni hur det är att söka jobb när man kommer ner eller är allt redan upptaget? Är just färdigutbildad bartender. // Chris

Dessutom är visumen slut för i år i kanada... Jag har aldrig gjort säsong i alperna, men har säsongat lite runt om i sverige, norge å spanien. Det skönaste är ju att ha jobb innan man drar, men av mina erfarenheter så kan man alltid få ett jobb på plats, även om det kan verka fullt överallt, det gäller att vara envis! Så länge man har boende så brukar resten lösa sig!

Jag vill ocksåå göra en säsong! Hellst franska alperna för det är mer sol där har jag hört. Har varit 1 vecka i serre chevalier 2007 och det var riktigt riktigt obeskrivligt. Jag har en bil om de vore nått fast inga odubbade vinterdäck iofs. Själv har jag inga i min bekantskapskrets som vill med på nått. Jag har vart åkt skidor en vecka per år sen jag föddes i princip. Åker mest pistat men de skulle va roligt o pröva på lite offpist med.

Senast ändrad:
vi är några st som ska till serre chevalier har boende men ingen av oss har driekt tänkt jobba, vi har eventuellt 2-3 platser i vår bil ner och i vår lägenhet de 2 första veckorna!

Tillbaka
Topp