Hänga stålkant

Hänga stålkant
Brukar man hänga stålkanten när man slipat den vass på en bräda på samma sätt som man gör på skidor? Vilken vinkel ska man ha i såfall? Är hyfsat ny på bräda och som precis börjar få rena skär mer än bara tur nu?

Hänga stålkant
Mig veterligen är det samma resonemang som med skidor, dvs 87-89/1 grad som standard för friåkning. 1,5 i botten för en lite lösare känsla. 0,5 har jag aldrig hört på snowboard, men det används säkert av dom som åker bana med hårdskor antar jag utan att veta.

Hänga stålkant
MnO sa:
Mig veterligen är det samma resonemang som med skidor, dvs 87-89/1 grad som standard för friåkning. 1,5 i botten för en lite lösare känsla. 0,5 har jag aldrig hört på snowboard, men det används säkert av dom som åker bana med hårdskor antar jag utan att veta.
Följdfråga, hittar absolut ingen fil för 1.5°, vart hittar man det? ?

Hänga stålkant
Tottek sa:
MnO sa:
Följdfråga, hittar absolut ingen fil för 1.5°, vart hittar man det? ?
Upp till 1,5 eller 2,0 finns på många verktyg. Swix tex har ett verktyg som går upp till 2,0 grader. Jag kör med den här som maxar ut på just 1,5:

http://www.xc-elitesports.com/produ...MIg6OK2sDD3wIVF6aaCh0iKAXBEAQYASABEgIHbPD_BwE

Hänga stålkant
MnO sa:
Stämmer bra, racebrädor körs vanligen 88/0,5 :-)

Tillbaka
Topp