Har du bott i la daille?

• Trådstartare Trådstartare mettemette
  • Start datum Start datum
M

mettemette

Guest
Har du bott i la daille?
Någon som vatt i Val d som bott på Pierre et Vacances Residence La Daille??? Va där bra, prisvärt, bra avstånd till allt..?? Har en lgh för 4pers på G där nämligen..

Tacksam för all info

Har du bott i la daille?
Kalas-fint!

Vi har språkats tidigare så det kanske inte är nåt nytt. Jag bodde i alla fall på Pierre et Vacances med 6 andra på 35 m2. Lght var väl rätt schysst (för att vara fransk standard) och som sagt nära till backen. Är man en partymänniska är det klart bättre att bo mindre/sunkigare i stan. Jag rapporterade min resa i fjol på nätet och lite bilder på lghten finns på http://www.resdagboken.se/diary.asp?d=5&id=6544.

Lycka till!

Btw: Jag är fortfarande mycket intresserad att bo v2 hos er (om det är möjligt).

/Tyrre

Har du bott i la daille?
Jag bodde där för några år sedan i en säsong. SOm tidigare nämnts så är det kanon förutom att det tar en 30 min att gå hem på kvällarna när man varit ute och bussarna slutat gå.
Vi åkte med Alpservice då och de är väl relativt dyra men man vet ju vad man får å andra sidan.

Vi är förövrigt två st som skall göra en återresa till Val d Isere så om du har något nys på boende så skriv gärna

Ha det

Mvh Jens

Har du bott i la daille?
30 minuter tar det om du får sicksack hela vägen.

>15 minuter är mer rätt, även om det är 15 minuter för länge i -15 grader.

Har du bott i la daille?
Det kanske det tar. Minnet säger 30 minuter men det behöver ju inte stämma. Däremot så kan jag säga att det är den mest otacksamma och tråkiga väg jag gått så många gånger, spyless är ordet. En perfekt anti-raggreplik om man prompt inte ska ha med sig någon hem

Tillbaka
Topp