Har du vaccinerat dig mot svininfluensan?

christian_L sa:
Vad häftiga ni är ni som står emot svininfluensan och tror att den är helt ofarlig. Har redan varit flera fall av unga friska människor som drabbats av influensan och varit tvungna att andas med hjälp av en konstgjord lunga.

Så vad väljer ni? Andas med en konstgjord lunga eller bara få lite lätt känning i armen( den vanligaste biverkningen) Känns som att valet är ganska lätt... Ni som inte vaccinerar er är egoister!
varför är vi egoister för att vi inte vill trycka i oss en grej som inte är beprövad?
Och kan du visa källa på fullt friska människor i sverige som behövt andas med konstgjord lunga p.g.a. svininfluensan?

Jag själv hade svininfluensan förra veckan tills nu ( fortfarande lite feber och halsont, men det värsta är över) det var inge värre än en vanlig influensa, man mår kasst ett tag sen är det över, big deal ^^

varför skulle jag ta den ? onödigt, det är ju bara gamla män i 60årsåldern med cancer och hjärtproblem som dör av den :S det är ju bara en vanlig influensa varför är de en sån jävla uppståndelse?

jibbkrille sa:
R-R sa:
NEJ!
hahah fake, gick på första 30 sek, haha fett rolig :D

Ialf, aldrig att man tänker ta den där skiten.
Känns ganska onödigt att ta sprutan, då risken att man dör av svin e sjukt liten.

shit såg nu att det kanske inte är fake..
Isåfall sjukt.
Ännu en anledning att inte ta vaccinet
Tror faktiskt inte att det är fake, jag menar det är ju från en större tv-kanal ju! De kan väl inte ljuga om sånt här, eller?!

christian_L sa:
Vad häftiga ni är ni som står emot svininfluensan och tror att den är helt ofarlig. Har redan varit flera fall av unga friska människor som drabbats av influensan och varit tvungna att andas med hjälp av en konstgjord lunga.

Så vad väljer ni? Andas med en konstgjord lunga eller bara få lite lätt känning i armen( den vanligaste biverkningen) Känns som att valet är ganska lätt... Ni som inte vaccinerar er är egoister!
Nej de som drabbas finns enbart i riskgruppen! Smittskyddinstituet räknar med att 50-100 kommer att avlida i svininfluensan i den första vågen. Jämför det med den vanliga influensan som tar ca. 3000 personer i Sverige.
Om du blir sjuk får du dessutom ett naturligt skydd. Sprutan räcker i 9 månader och vad händer när viruset muterar, vilket det redan gjort i Ukraina. Ja då blir vaccinet verkningslöst!

Detta kan vara världshistoriens mest onödiga vaccin!

R-R sa:
jibbkrille sa:
R-R sa:
NEJ!

Känns ganska onödigt att ta sprutan, då risken att man dör av svin e sjukt liten.

Isåfall sjukt.
Tror faktiskt inte att det är fake, jag menar det är ju från en större tv-kanal ju! De kan väl inte ljuga om sånt här, eller?!
Jo de e sant :(

sjukt läskigt.
Vem vet om det finns flera effekter liksom?
Inte en chans att ja tänker ta dedär ialf.

Senast ändrad:
jibbkrille sa:
R-R sa:
jibbkrille sa:

Isåfall sjukt.

sjukt läskigt.
Min mor, som är sjuksköterska, berättade hur det där ligger till. Hon bar på en genetisk sjukdom som utlöser sig av en infektion. Hennes kropp tog sprutan som en infektion och hon fick sjukdomen. Hade hon fått svininfluensan eller någon annan liknande sjukdom är det stor risk att hon fått sjukdomen ändå.. =)

Förresten, jag har vaccinerat mig och fick inga biverkningar förutom att jag var ganska trött i ungefär ett dygn.

Senast ändrad:
haha roligt att alla tar upp klippet.
1. hon vaccinerade sig mot den vanliga säsongs influensan
2. det är nog lika äkta som elalergi och annat trams

jag har vaccinerat mig då morsan som är sjuksköterska och har tjatat hål i huvudet på mig.
håller med om att det är världshistoriens onödigaste allmänna vaccinering!
hörde på någon intervju med någon smittskydsslirare i australien efter att dom haft första vågen, en av 15 000 blev allvarligt sjuk (0,05 promille) det kluriga är ju att det kan drabba vem som hälst även om man inte tillhör någon riskgrupp, men va fan man får ju faktiskt acceptera att man inte kan slänga miljarder på att rädda 0,05 promille av befolkningen från att bli allvarligt sjuk och eventuelt dö.

thepower sa:
varför skulle jag ta den ? onödigt, det är ju bara gamla män i 60årsåldern med cancer och hjärtproblem som dör av den :S det är ju bara en vanlig influensa varför är de en sån jävla uppståndelse?
Nu var du ironisk va? Just checkin'

jag var helt emot att vacinera mig eftersom biverkningarna nästan är som svininfluensan... Men efter mycket gnäll från familjen så tog jag den å visst fan låg jag hemma med feber i 4 dar...

jag ska vara helt ärlig, jag har inte ens tänkt tanken på vaccination? varför? jag är bekymmersfri och odödlig. :)

fenox92 sa:
jag var helt emot att vacinera mig eftersom biverkningarna nästan är som svininfluensan... Men efter mycket gnäll från familjen så tog jag den å visst fan låg jag hemma med feber i 4 dar...
Kanske inte så konstigt med tanke på att ett vaccin är en liten del av det aktuella viruset man vaccinerar sig mot.

Jag har vaccinerat mig på grund av att jag ligger i riskgrupp och för att det är solidariskt.

Det finns fler anledningar att vaccinera sig än dödligheten på sjukdomen. Denna influensa har en större och snabbare smittospridning än de vanliga influensorna. I tider som dessa då det är finanskris kan vaccin vara en del i att skydda näringslivet genom att förhindra att folk ligger hemma och är sjuka i 1-2 veckor och därmed inte kan jobba.

För övrigt så drabbas unga och gamla hårdast förutom riskgrupperna. Det på grund av att gamla har ett försvagat immunförsvar och unga för att vi inte tidigare varit med om någon liknade influensa och därmed inte är lika resistenta.

Senast ändrad:
japp.. tog den i dag, och svimmade gjorde jag med. de enda jag kommer ihåg är att jag kämpade för att få av mig jackan så jag slapp skita ner den.

R-R sa:
jibbkrille sa:
R-R sa:
NEJ!

Isåfall sjukt.
haha, i usa hittar dom på allt skit i tv. om de vore så, då är de här inte fejk heller?

jag är lagom ung och hälsosam och inte i någon riskfaktor. att vaccinera sig mot något som dom inte har testat biverkningarna mot känns helt sjukt, om ett halvår kanske halva sverige är förlamade eller har andra okända problem, som kommer från svininfluensa vaccinet.

Sjukt läskigt. Nej tack. Svininfluensat är en som en vanlig förkylning så länge som man inte är i någon riskgrupp, så nästa år, när den nya influensan har kommit, så kommer alla vara sjuka som fan, förutom jag, för jag har byggt upp mitt eget immunförsvar mot svininfluensan (om jag nu får den)

HAHAHAHA....

ps. dessutom vill inte whistler/vancouver slösa vaxin på oss dumma svenskar ;P

jibbkrille sa:
R-R sa:
jibbkrille sa:

Isåfall sjukt.

sjukt läskigt.
Hon pratar mer efterblivet i den första så tror inte de

Svininfluensan är en konspiration. Allt handlar om att läkemedelsföretagen ska tjäna pengar på att svenska staten köper in överdrivet stora mängder vaccin för någonting som är påhittat. Media är betalda för att skapa en hype så folket inte misstror statens misstag.

Hon som bara kan gå baklänges borde ju vara grym på att åka fakie nu? :)
bra eller dålig bieffekt? :D

Tillbaka
Topp