Har du vaccinerat dig mot svininfluensan?
hahaha xD be henne testa ^^MrClean sa:Hon som bara kan gå baklänges borde ju vara grym på att åka fakie nu?![]()
bra eller dålig bieffekt? :D
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
hahaha xD be henne testa ^^MrClean sa:Hon som bara kan gå baklänges borde ju vara grym på att åka fakie nu?![]()
bra eller dålig bieffekt? :D
Källa på att svininfluensaviruset inte existerar mottages gladeligen!eff sa:Svininfluensan är en konspiration. Allt handlar om att läkemedelsföretagen ska tjäna pengar på att svenska staten köper in överdrivet stora mängder vaccin för någonting som är påhittat. Media är betalda för att skapa en hype så folket inte misstror statens misstag.
jag håller med dig! faktum är att svenska staten skrev upp sig på att köpa influensa vaccinet innan dom ens visste om influensan skulle komma...eff sa:Svininfluensan är en konspiration. Allt handlar om att läkemedelsföretagen ska tjäna pengar på att svenska staten köper in överdrivet stora mängder vaccin för någonting som är påhittat. Media är betalda för att skapa en hype så folket inte misstror statens misstag.
jag sa inget om det var rätt eller fel. men det skulle vara kul att höra dina argument..jätte kulhellbergarn sa:Absolut! ska bli spännande att se ditt svar.riber sa:Anser ni som inte tänker vaccinera er ha rätt till sjukvård?
okej, jag trodde bara att du skulle börja slänga skit på mig om jag sa ja. Sorry.riber sa:jag sa inget om det var rätt eller fel. men det skulle vara kul att höra dina argument..jätte kulhellbergarn sa:Absolut! ska bli spännande att se ditt svar.riber sa:Anser ni som inte tänker vaccinera er ha rätt till sjukvård?
Influensan existerar men smittokällan är konstgjord och viruset är skapat för att läkemedelsföretagen ska tjäna pengar. De har t.ex. gjort viruset så att det konstant muteras och alla som vill köpa vaccin kommer spendera de nästa 10 åren på att göra detta eftersom konstant mutering gör att förra injektionen du tar kommer vara värdelös.MattiasSt sa:Källa på att svininfluensaviruset inte existerar mottages gladeligen!eff sa:Svininfluensan är en konspiration. Allt handlar om att läkemedelsföretagen ska tjäna pengar på att svenska staten köper in överdrivet stora mängder vaccin för någonting som är påhittat. Media är betalda för att skapa en hype så folket inte misstror statens misstag.
En på tusen får smärre sjukdomssyntom.Pizzaaugust sa:Vaccinerade mig idag, ville inte men blev typ tvingad.
Det kommer inte dö fler i Svininfluensan än i vanliginfluensa. Bara att svininfluensan är en pandemi. Varför blev det inte sådan här hysteri när fågelinfluensan fanns?
Någon som kännt av bieffekter än?
En börjar gå baklänges...eff sa:En på tusen får smärre sjukdomssyntom.Pizzaaugust sa:Vaccinerade mig idag, ville inte men blev typ tvingad.
Det kommer inte dö fler i Svininfluensan än i vanliginfluensa. Bara att svininfluensan är en pandemi. Varför blev det inte sådan här hysteri när fågelinfluensan fanns?
Någon som kännt av bieffekter än?
En på 500 får diarré, magsjuka.
Många får ont i armen / yrsel och huvudvärk.
Och nån svag jävel dör, som vanligt :-p.
Jag ger inte så mycket för den där länken faktiskt. Det står t exR-R sa:http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=518
LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄS
Vadå värt? Du blir immmun mot denna mutationen för att ta din tid till att åka och injecera ett ytterst obeprövad vaccin där alla biverkningarna kanske inte är upptäckta än?jhei sa:Jag vaccinerade mig för 4 veckor sedan, hade förkylning och lyckades få rätt till vaccin. inga stora biverkningar förutom att jag va rätt trött dagen efter.
Jag tror massmedia håller tillbaka lite på informationen om vaccinet, men tanken på att inte ha någon koll hur ämnena kan reagera i kroppen känns ju rätt oseriöst.
menar ni att man låter vaccinera i princip hela Europa och USA utan att ha koll på vad som kan hända?
och angående biverkningarna är i sin helhet är lindrigare än själva influensan.
visst vissa har influensan bara som en förkylning men ja har kompisar som hade feber och mådde skit i två veckor.
ja det verkar lite hysteriskt att alla ska behöva ta vaccin, spec om man är helt frisk och har bra immunförsvar. Men ja tror att de som är helt friska kan komma undan med bara lite ont i armen om man nu tar vaccinet, vilket är ganska värt.
Jassåjahaja.Flank sa:Känns dock som att konspirationsteorierna om vaccinet är lika troliga som teorierna om att fotbolls-vm 1958 inte gick i Sverige eller att Paul McCartney är död.
Nej, jag menar att "man" vet exakt vad som kommer att ha:nda, na:mligen att barn får bland annat autism och vuxna får fo:rsa:mrat immunfo:rsvar och blir beroende av la:kemedel och att de do:r i fo:rtid. Det a:r det som a:r poa:ngen.jhei sa:menar ni att man låter vaccinera i princip hela Europa och USA utan att ha koll på vad som kan hända?
att bilda antikroppar mot mutationen säger dom ge ett 95% skydd mot den riktiga influensan. det finns inga läkemedel där alla biverkningar är upptäckta skulle jag tro. Jag är ingen expert men ja litar hellre på dom som är det än mig själv.eff sa:Vadå värt? Du blir immmun mot denna mutationen för att ta din tid till att åka och injecera ett ytterst obeprövad vaccin där alla biverkningarna kanske inte är upptäckta än?jhei sa:Jag vaccinerade mig för 4 veckor sedan, hade förkylning och lyckades få rätt till vaccin. inga stora biverkningar förutom att jag va rätt trött dagen efter.
Jag tror massmedia håller tillbaka lite på informationen om vaccinet, men tanken på att inte ha någon koll hur ämnena kan reagera i kroppen känns ju rätt oseriöst.
menar ni att man låter vaccinera i princip hela Europa och USA utan att ha koll på vad som kan hända?
och angående biverkningarna är i sin helhet är lindrigare än själva influensan.
visst vissa har influensan bara som en förkylning men ja har kompisar som hade feber och mådde skit i två veckor.
ja det verkar lite hysteriskt att alla ska behöva ta vaccin, spec om man är helt frisk och har bra immunförsvar. Men ja tror att de som är helt friska kan komma undan med bara lite ont i armen om man nu tar vaccinet, vilket är ganska värt.
Hoppas! Dibs på att vara Will Smith!fenox92 sa:det kommer bli som i "I am legend"![]()
Vaccinet fungerar ju så att man får i sig lite av svininfluensaviruset så att man kan bygga upp ett eget immunförsvar, du kommer alltså att vara den enda som inte byggt upp ditt eget immunförsvar.hilla sa:när den nya influensan har kommit, så kommer alla vara sjuka som fan, förutom jag, för jag har byggt upp mitt eget immunförsvar mot svininfluensan (om jag nu får den)
HAHAHAHA....
där håller jag medJohnAngren sa:Har tyvärr inte vaccinerat mig, iofs så har jag bokat tid om en vecka för att få ta vaccinet. Klart man låter riskgrupperna och skolungarna gå före.
Har läst tråden och jag antar att inte alla håller med mig, men personligen tycker jag de är en svensk medborgares gudförbannade plikt att vaccinera sig. Om någon blir dödligt sjuk i denna influensa så kostar det OSS/Mig/Ni skattebetalare pengar att bidra till eran vård som man kunde undvikt!
F.ö så anser jag även att man utan tvekan skulle kunna betala 100kr för sin vaccination.
antar att du vet vad vaccinet betytt för att rädda liv i världen. Som alltid finns risker, men allvarligt det är ingen medicin utan bygger på att man får en liten dos av viruset och bygger upp imunförsvaret, tvärtemot t ex penicillin. Men allt det där vet du fösrås, du skojar mest eller hur?alpvalp sa:Jassåjahaja.Flank sa:Känns dock som att konspirationsteorierna om vaccinet är lika troliga som teorierna om att fotbolls-vm 1958 inte gick i Sverige eller att Paul McCartney är död.
Nej, jag menar att \"man\" vet exakt vad som kommer att ha:nda, na:mligen att barn får bland annat autism och vuxna får fo:rsa:mrat immunfo:rsvar och blir beroende av la:kemedel och att de do:r i fo:rtid. Det a:r det som a:r poa:ngen.jhei sa:menar ni att man låter vaccinera i princip hela Europa och USA utan att ha koll på vad som kan hända?