Har du vaccinerat dig mot svininfluensan?

alpvalp sa:
Jag ska absolut inte vaccinera mig. Jag anser att risken att do: av vaccinet a:r sto:rre a:n risken att do: av "svininfluensan".

...och NEJ, jag litar inte på några officiella dokument, fo:rklaringar eller ka:llor i allma:nhet vad ga:ller detta, och jag litar inte på mainstream-nyheter.

Jag rekommenderar denna intervju med David Icke:
http://www.redicecreations.com/radio/2009/09sep/RIR-090927-dicke.mp3
("It's the people that are vaccinated that are a danger to the rest, NOT the other way around...")

...och ha:r a:r en bra sida: www.davidicke.com/swineflu
Det där verkar bara vara nån jävla random som har tagit bilder från google och skrivit massa skit. Litar du hellre på han än http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/pandemrix/emea-combined-h832sv.pdf t.ex? Inte jag.

Nej tänker fan inte gå på allt skitsnack om den där sprutan.
Aldrig att jag tar den. Halva klassen var borta efter massvaccineringen i min skola. Å min syrra fick svinis av sprutan! Jävla idioter!

Senast ändrad:
jooose sa:
Nej tänker fan inte gå på allt skitsnack om den där sprutan.
Aldrig att jag tar den. Halva klassen var borta efter massvaccineringen i min skola. Å min syrra fick svinis av sprutan! Jävla idioter!
Det är ju trots allt "svininfluensan" man sprutar in i kroppen, så om man har ett rätt så svagt emun försvar eller vad det heter så är det väl rätt hög risk att man blir lite sjuk av sprutan.. vilket jag tycker är smällar man får ta för skulle man istället ha blivit smittat av svininfluensan utan vaccin osv.. osv.. så skulle man antagligen blivit betydligt sjukare

iofs så är jag helt kass i det här ämnet så förvånar mig inte om allt jag skivigt är fel men skulle tippa på att det en del är rätt i alla fall

Senast ändrad:
Date: Thu, 15 Oct 2009 14:41:08 +0200
Subject: Svin flunsan
From: fredrik.oinonen@teknikensvarld.se
To: per-erik.gustavsson@teknikensvarld.se; matsglaad@gmail.com; tobias.wixtrom@aftonbladet.se; jonas.bjorklund@hp.com; patrick@mekaniken.se; lordwal454@hotmail.com

Fick denna av en kompis i morse…
Rätt intressant…

Svininfluensa-sprutan giftiga innehåll och om den sakliga anmälan till Justitiekanslern m.m.

"Läs denna anmälan !!! Detta har aldrig tidigare inträffat i Sverige!
Läses i sin helhet på: www.vaccinationsfaran.se

Anmälan till Justitiekanslern mot

Äldre- och folkhälsominister Maria Larsson
Socialstyrelsen, Avdelningschef Anders Tegnell
Smittskyddsinstitutet, Generaldirektör Johan Carlson
Myndighet för samhällsskydd och beredskap, Generaldirektör Helena Lindberg
Läkemedelsverket, Generaldirektör Christina Rångemark Åkerman
se anmälan här: http://www.cmef.eu/pdf/jk.pdf

Skrämmande fakta om nya influensaviruset

Läs om ingredienserna i det nya svin-influensa-vaccinet, och om det faktum att tillverkningsföretaget har begärt och fått ansvarsimmunitet för alla eventuella biverkningar!!!
De kan alltså inte ställas till svars för de skador, vilka vaccinet kan komma att ge!
Följ länken nedan: http://www.zarahssida.se/blog.php?bid=658 "

"Jag vill bidra med några punkter att fundera på inför massvaccinationen av svenskar from 12 oktober, 2009.

1. Jag har varit i kontakt med en person som arbetar för Crusell SBL (den ledande vaccindistributören i Sverige). Personen kommer inte själv att vaccinera sig för denne vet att vaccinet ger allvarliga biverkningar.

2. Influensan kallad svininfluensan består egentligen av genetiskt material från svininfluensa, människoinfluensa och fågelinfluensa. Det är hur enkelt som helst att verifiera det genom att studera vad som skrivits i den vanliga pressen. Många tror att genblandningen beror på att virus i naturen korsar sig med varandra. Eftersom jag läst mikrobiologi och genetik vid Stockholms universitet vet jag att det är en omöjlighet eftersom virus inte förökar sig sexuellt. Virus förökar sig genom replikation. Korsning i naturen förutsätter sexuell förökning. Då tänker de flesta: men det vet ju alla att virus muterar i naturen. Ja, men det har ingenting med korsning och förökning att göra.

Jag har försökt förklara denna enkla grundkunskap i biologi för en SvD journalist som fortfarande inte förstår vad jag pratar om. Misstänker att de politiker som ligger bakom beslutet att köpa in 18 miljoner influensa shots inte heller förstår detta.

Konsekvensen av att vi förstår att ett virus bestående av genmaterial från svin, människa och fågel är omvälvande. Det kan nämligen endast betyda en sak. Viruset är fabricerat, tillverkat av människan.

3. Genetiker, biologer och läkare känner till detta, men de är förhindrade att uttala det öppet i media. För i samma ögonblick som de påpekar att viruset är fabricerat kan dessa förlora jobbet. Så enkelt är det. Istället försöker läkare bla i Sverige (via DN, SvD) mer inlindat ifrågasätta behovet av massvaccination. Så mitt råd är: läs mellan raderna. Dessa läkare försöker förmå människor att ifrågasätta dels behovet av vaccination, dels politikernas felaktiga beslut och dels läkemedelsbolagens vinstintressen.

4. En ingrediens i Pandremix (svininfluensavaccinet) är thimerosal (konserveringsmedel) som innehåller kvicksilver (ethylkvicksilver). Jag fick uppgiften från Läkemedelsverket. Enligt Oxfords keminfosidor är thimerosal klassat som ett gift.

Amalgamfonden har varnat för samma form av kvicksilver eftersom formen på kvicksilvermolekylen är av typen etylkvicksilver (nära släkt med metylkvicksilver), en molekyl som lätt tar sig in hjärna och nervsystem. Förbud mot kvicksilver i amalgam infördes i Sverige 2009-06-01. Beslutet att köpa in vaccin som innehåller thimerosal till svenska folket togs 2009-07-24. I ena stunden totalförbjuds kvicksilver i munnen och i nästa stund är det okey att spruta in en liknande form av kvicksilver i blodbanorna. Nu är det helt plötsligt inte farligt alls.

5. Vaccinet är ej testat på människor. Stat och Landsting varken tänker eller agerar logiskt. De enda som tjänar på hela pandemicirkusen är läkemedelsbolagen som kontraktsmässigt gjort sig ansvarsfria om människor får skador av ett vaccin i en prototypmodell som inte testats på människor. Svenska läkare har gått ut via SvD och starkt ifrågasatt detta.

6. Har du hört att svenska läkare avråder äggallergiker att ta vaccinet? Varför? Jo, för vaccinet är tillverkat mha ägg. Vad som är känt men ej debatterat i media är att vaccinet därför innehåller djur-RNA och DNA rester från produktionsledet av vaccin (äggen). Dessa gensträngar fäster an vid kroppsceller efter att de sprutats in i kroppen. Vårt immunförsvar identifierar de främmande gensträngarna och angriper. Problemet är att gensträngarna fäst an vid kroppsceller med följden av att immunförsvaret angriper kroppsceller med anfäst djur-RNA/DNA. Slutresultatet är autoimmuna sjukdomar av typen MS, ALS (en neurodegenerativ nervsjukdom), fibromyalgi, artralgi och en rad andra besläktade inre allergisjukdomar. Det är alltså inte konstigt att det tom står i biverkningslistan från Läkemedelsverket nedan. Man känner alltså till de autoimmuna reaktionerna i kroppen, men man håller tyst om det.

7. Det återkommande mantrat som stat och landsting upprepar är: Det är bättre att några få dör eller bli skadade av vaccinet än att långt fler dör och blir skadade av influensan. Problemet är att slogan är ogenomtänkt och högst spekulativ och den enda part som tjänar på den är läkemedelsbolagen som dessutom gjort sig ansvarsfria.

8. Jag anser att Landstingets och politikernas okunnighet och godtrogenhet har nått farsartade proportioner. Nu är tåget satt i rullning och de varken kan eller klarar av att stoppa ekipaget. Prestige spelar naturligtvis in i bilden. De enda vi kan hoppas på är att folk tar sitt förnuft till fånga och låter kroppens immunförsvar skapa immunitet mot viruset genom att ha influensan. Inget vaccin behövs. Det är så naturen skapat oss och det har fungerat i miljoner år.

Källor:

Oxfords Univesity om Thimerosal
http://msds.chem.ox.ac.uk/TH/thimerosal.html

Läkemedelsverket skriver: Produktinformation för prototypvaccinet Pandremix
http://www.lakemedelsverket.se/Alla...ktinformation-for-protoypvaccinet-Pandemrix1/

Innehållsförteckning för vaccinet (Pandremix)
http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/pandemrix/emea-combined-h832sv.pdf

Biverkningarna enligt Läkemedelsverkets bilaga (från European Medicines Agency)

Blodet och lymfsystemet
Vanlig: lymfadenopati
Psykiska störningar
Mindre vanlig: sömnlöshet
Centrala och perifera nervsystemet
Mycket vanlig: huvudvärk
Mindre vanlig: parestesier, somnolens, yrsel
Magtarmkanalen
Mindre vanlig: gastrointestinala symtom (t ex diarré, kräkningar, buksmärta, illamående)
Hud och subkutan vävnad
Vanlig: ekkymos vid injektionsstället, ökad svettning
Mindre vanlig: klåda, utslag
Muskuloskeletala systemet och bindväv
Mycket vanlig: artralgi, myalgi
Allmänna symtom och/eller symtom vid administreringsstället
Mycket vanlig: induration, svullnad, smärta och rodnad vid injektionsstället, feber, trötthet
Vanlig: frossa, influensaliknande sjukdom, reaktioner vid injektionsstället (t ex värmekänsla, klåda)
Mindre vanlig: sjukdomskänsla

Biverkningar av Pandremix enligt Dinamediciner.se
Några av de vanliga är huvudvärk och trötthet, men i sällsynta fall kan vaccinet ge bland annat kramper, blåmärken eller dunkande smärta. Vid allergi kan allvarlig kollaps eller koma tillstöta, vilket kan leda till döden.
Livsfarligt för äggallergiker.

/Sammanställning av Torbjörn Sassersson "

Hur mycket kvicksilver innehåller egentligen vaccinet?
Det är intressant då jag skulle vilja jämföra det med exempelvis WHO's (World Health Organization) gränsvärde på kvicksilver i fisk.
Ja, ni vet väl att fisken vi idag äter innehåller kvicksilver på grund av föroreningar?`

Okej, har nu hittat att vaccinet innehåller 5µg tiomersal, sen hur stor del av detta som är kvicksilver vet jag inte, skall nu försöka luska ut hur mycket kvicksilver en människa får i sig i genomsnitt per dag, år eller liknande.

Senast ändrad:
Teufel sa:
I malmö vaccinerades \"barn\" 10-20 för 1 månad sendan! hahaha! Norrland (allt över sthlm) är så efter!
Enligt mig så är jag hellre "efter"(som du säger att vi i norrland är för att ni tog vaccinet en månad före tråden skapades) och bor i norra norrland för att vi har mycket mer snö än ni i malmö;) Förövrigt så ska jag ta vaccinet på måndag, får det med min skola.

Senast ändrad:
JohnAngren sa:
xzimmit sa:
Hur mycket kvicksilver innehåller egentligen vaccinet?
Det är intressant då jag skulle vilja jämföra det med exempelvis WHO's (World Health Organization) gränsvärde på kvicksilver i fisk.
Ja, ni vet väl att fisken vi idag äter innehåller kvicksilver på grund av föroreningar?`

Okej, har nu hittat att vaccinet innehåller 5µg tiomersal, sen hur stor del av detta som är kvicksilver vet jag inte, skall nu försöka luska ut hur mycket kvicksilver en människa får i sig i genomsnitt per dag, år eller liknande.
# Varje dos av vaccinet innehåller 5 μg (mikrogram) tiomersal, vilket är en kvicksilverförening (inte rent kvicksilver). 5 μg tiomersal innehåller alltså mindre än 5ug kvicksilver. Det kan jämföras med Livsmedelsverkets gränsvärden för kvicksilver i fisk, som är 50 μg per kilo för de flesta fiskarter och 100 μg för vissa, t.ex. gädda och ål.
# Varje dos vaccin innehåller 5 μg (mikrogram) tiomersal. Det understiger Livsmedelsverkets gränsvärde för kvicksilver i barnmat – 5 mikrogram per 100 gram barnmat. 5 μg (mikrogram) är ytterst lite och bedöms inte ge risk för några allvarliga biverkningar. Gränsvärdet för barnmat är dessutom anpassat för regelbunden konsumtion, medan vaccinet bara ges två gånger.

http://vard.vgregion.se/sv/influensa/Varfor-ska-jag-vaccinera-mig/Fragor-och-svar-om-Pandermix/

There you go.
Tack så mycket.

verkar som om många har gjort det trots allt. Finns det någon "anledning" till att så många procentuellt på här på freeride har gjort det?

Blev ganska så snurrig och dåsig efter att jag tagit sprutan, det avtog dock efter 2-3 timmar. Bortsett från det och att jag hade ont i armen så mådde jag prima, ingen feber eller liknande. fan vad jag är bra!

Jag hade inte tänkt tagit sprutan om det inte hade vart så att min lärare blev förbannad på mig när jag sa att ja inte ville ta den. Han blev nästan förolämpad, och man såg på blicken att han tyckte jag var en idiot.

Rädd om betygen pallrade jag mig ofrivilligt bort mot den sunkiga lokalen bortanför den den långa mörka korridoren. Jag har aldrig litat på dessa låtsasläkare och deras påhitt om "ofarliga" vaccinationer och botemedel.

Tyvärr är det gjort iaf. Efteråt tog jag mig en extra titt på nätet och insåg rätt snart vilket jäkla skit det här var jag just sprutade in i kroppen! Sen att "hilla" fått tag på lite om vaccinet och förmedla det här i forumet var också trevligt.

Antar att dom flesta tagit sprutan nu?

//N

Rätt roligt att vissa tror att man tillverkat influensan i labb för att sedan sprida ut den i världen och tillverka ett vaccin i syfte att utrota mänskligheten.

PS, jag har grävt en egen grav på trädgården om jag skulle ha fel.

Senast ändrad:
alexanderhyun sa:
verkar som om många har gjort det trots allt. Finns det någon "anledning" till att så många procentuellt på här på freeride har gjort det?
Största anledningen är nog att många fortfarande går i högstadiet eller iaf skolan och det är väl där den största delen av vaccineringen sker.

hilla sa:
Date: Thu, 15 Oct 2009 14:41:08 +0200
Subject: Svin flunsan
From: fredrik.oinonen@teknikensvarld.se
[...]
Läkemedelsverket, Generaldirektör Christina Rångemark Åkerman
se anmälan här: http://www.cmef.eu/pdf/jk.pdf

Skrämmande fakta om nya influensaviruset

Läs om ingredienserna i det nya svin-influensa-vaccinet, och om det faktum att tillverkningsföretaget har begärt och fått ansvarsimmunitet för alla eventuella biverkningar!!!
De kan alltså inte ställas till svars för de skador, vilka vaccinet kan komma att ge!
Följ länken nedan: http://www.zarahssida.se/blog.php?bid=658 \"

\"Jag vill bidra med några punkter att fundera på inför massvaccinationen av svenskar from 12 oktober, 2009.

1. Jag har varit i kontakt med en person som arbetar för Crusell SBL (den ledande vaccindistributören i Sverige). Personen kommer inte själv att vaccinera sig för denne vet att vaccinet ger allvarliga biverkningar.

2. Influensan kallad svininfluensan består egentligen av genetiskt material från svininfluensa,
[...]
vilket kan leda till döden.
Livsfarligt för äggallergiker.

/Sammanställning av Torbjörn Sassersson \"
En liten parentes till detta mail som florerar på internet. Mannen som har gjort sammanställningen, Torbjörn Sassersson, driver denna e-mag
http://www.soultravel.se/index.shtml

rena En dingding värld...

riktigt intressant blir det om ni kollar artiklarna som finns
http://www.soultravel.se/arkiv-01.shtml

Mycket nöje...

jagska vaccinera mig imorn! sen dra till björnrike på fredag, tänk om jag inte kan åka nå skidor :(

MattiasSt sa:
Rätt roligt att vissa tror att man tillverkat influensan i labb för att sedan sprida ut den i världen och tillverka ett vaccin i syfte att utrota mänskligheten.
Jasså?

Fo:ljande foto a:r från The Georgia Guidestones, som a:r baserade på "Agenda21":

gaguidetablet.jpg

Notera att det står "Maintain humanity under 500,000,000 in perpetual balance with nature."

Senast ändrad:
Nä den håller jag mig ifrån. Känns inte tillräckligt prövad. Hör ju nästan fler som dör av vaccinet ä själva sjukdomen

Jag tog den...fan bara en spruta ju :P...man sen fick man helvetes ont i armen! fortfarande lite öm och det är 3veckor sen jag tog den =/

Tillbaka
Topp