Har Fått Jobb i Sälen - Diskussion / Tips från andra/erfarna

JTSnowSports

Ny medlem
Hej alla andra säsongare!

Jag har nu tackat ja till ett jobb som Snowboardinstruktör i Lindvallen och tänkte skapa ett tråd här där alla kan hjälpa varandra med tips inför/under säsongen i Sälen.

Jag vill gärna ha råd om allt möjligt- framför allt boende och vad man ska göra/ta med sig innan säsongen kommer igång (för mig i början av December). Jag har kört många säsonger tidigare men denna blir första i Sälen för mig: Gärna grejer som gäller just Sälen/Lindvallen istället för allmänna "första säsongstips".

Ha en grym höst så ses vi om några månader!

mvh
J

Tjena!

Ifrån egen erfarenhet så brukar jag alltid ta med köksartiklar, som till exempel stekpanna, knivar och kanske våffeljärn

Det som finns i köksväg i Skistars boenden är oftast väldigt slitna och slöa saker. Så det är något man kan ta med som om man vill underlätta matlagning lite.

Sen kan det va najs att ha med en skotork också!

Peace!

Förvaringsgrejer som lådor under sängen till kläder, hyllor/krokar att dra upp på väggen kan vara en idé då gardrobsutrymmet inte alltid är det mest generösa speciellt inte om man bor så att man delar rum med någon.

Lojjsan sa:
Förvaringsgrejer som lådor under sängen till kläder, hyllor/krokar att dra upp på väggen kan vara en idé då gardrobsutrymmet inte alltid är det mest generösa speciellt inte om man bor så att man delar rum med någon.
Krokar/hyllor får man inte sätta upp, man får egentligen inte sätta upp någonting alls som skadar väggarna.

Rezzmus sa:
Lojjsan sa:
Krokar/hyllor får man inte sätta upp, man får egentligen inte sätta upp någonting alls som skadar väggarna.
Vet inte hur nitiska de är i lindvallen men hos oss har de aldrig brytt sig om när man gjort det, de vet väl själv att där är för dåliga utrymmen

Tillbaka
Topp