Har jag köpt för små?

bravo

Ny medlem
Har jag köpt för små?
Tidigare har jag alltid hyrt snowboard men nu har jag bestämmt mig för att köpa mig en egen. Beställde boots och bindningar på boardstore. Bootsen har inte kommit än men bindningarna har jag fått. Beställde sista paret av förra årets modell Flow MK3 storlek M/L som det var extrapris på. På förpackningen står det att M/L bindningen motsvarar 7-8,5 i bootsstorlek. Jag beställde storlek 10 i boots.
Har det någon stor betydelse?
Ska jag orka skicka tillbaka bindningarna och byta modell och storlek?

/papa_bravo

Har jag köpt för små?
skicka tillbaka det , palla har obekväma grejjer
du kommer känna dig nöjd om du skickar tillbaka grejjerna o beställer saker som passar

vilken sida köpte du de på?

Har jag köpt för små?
hej hej, halåå.. pappa bravo , mannen..

sååå. kanske, kanske inte är ju svaret... kanske passar de inte, kanske gör de.... det jag skulle göra är att maila boardstore eller ännu bättre, ringa.. prata med dem ang ditt "problem".. de är väldigt nice människor att ha att göra med även när de e liite stressade nu i vintertider.. :)

annars får du hem grejjerna, sätter på dig bootsen. skruvar fast bindningarna på brädan, spänner fast dig och tittar på resultatet, (försiktigt).. är det bra så kan du bara köra på den set-upen. är det dålig passform eller dyl så skruvar du bort skiten och packar ned och sen skickar du tillbaks ex. bindningen och ber om en L/XL eller dym... exempelvis..

kör hårt,,, ring BS

/Kalle

Har jag köpt för små?
Ja får la ta att ringa då...saken är den att det var rea på dom och sista exemplaret. Alltså det finns inga mer. Inga andra storlekar heller. Då måste jag köpa ett par bindningar som kostar 500 spänn mer.. =/

Har jag köpt för små?
Boardstore har bra priser, men är inte speciellt imponerande när de ska leverera.
Har väntat sedan i slutet på september på mina boots. Tur att kick-offen i Hemsedal blev inställd pga snöbrist annars hade det blivit till att åka på lånade boots.

Har jag köpt för små?
Tjena!

Tyvärr så kommer det inte att fungera ihop. Bindninge kommer att bli för tajt. Kommer nog att bli för smal i häl-loopen också.

Har jag köpt för små?
Såg att Alpint i sthlm hade massor av fjolårets flowbindningar kvar på rea!!
Från 600-1000 spänn!!

de e fan värt att kolla iaf...

Tillbaka
Topp