Har ni gjort ett fint trick?

freeride_nu

Aktiv medlem
Har ni gjort ett riktigt stort trick som ni är nöjd med, vilket?
Tricket behöver inte vara en 1440 bara ni är nöjda med det.

Hur många i Sverige har klarat 720...
kan ju vara skoj att veta.

tjena, mitt bästa trick är en kobres även kallad en putte bergström och spread. + den minsta 360:n.
ja det var allt för mig....

hej. Jeg er 15 år fra norge... mitt fineste trick er vell en backflip & 360 IronCross... (kryss).. Jeg kjører på nordica Next 9.0 & CX 2... Jeg er fornøyd...

Jag hoppar inte! Jag är ute på de stora bergen och och åker det föret som bjuds på. Att vara själv på berget i puder med 2000 m fallhöjd slår allt vad hoppande på nåt fult bigjump heter. Är det några trevliga klippsatser på eller snödrivor på vägen ned är det ju klart man kan hoppa men man hänger ju inte vid ett hopp hela dan.

humm.... låt c...
denna sässongen är de nog feeeeeta frotflippar (skönaste tricket enligt mejj) o backflip....

Har testat men inte klarat inverterad 720 lr va fan de heter..!
Mike Douglas gör den iaf i slow motion på degenerators (Nån som vet va den kallas?)!

skulle bara säga att visst kan det vara kul att höra vad folk har lagt för trick men tycker att det har lagts för stor vikt vid tricken i år
fast visst håller jag med det är kul att hoppa...

Om man åker i "små backar" d.v.s. mindre anläggningar så kanske man inte har så mycket att prata om förutom tricken..
man kan t.ex. inte snacka om att man har åkt bottenlöst puder precis...
då är det roligare att snacka om trick...
dessutom är ju hoppa dubbel så roligt (men kanske inte lika härligt som puder..)

tack...

Jo det har man ju satt!

Du ska ha båda stavarna utstickande från huvudet också. Har hört namnet wilmer X några gånger också!

:-)

Wilmer X föddes i Skuleberget för ca 10 år sedan av en man vid namn Hampus Lundquist.
Ska det vara en äkta Wilmer X ska skidorna "slicka" i ryggen och stavarna tweakas bakom axlarna och ockzå bilda ett kryss (alltså ett dubbel kryss!).

Kände för att ge Hampus få äran för detta stora trick.

;)

Det var must får ta och lära mig det nästa år så man kan impa lite i backarna. Om nån sätter wlmer x backflip skriv det då för de skulel jag vilja se

ha det

:-)

satte en raett sjysst back-scratcher *ler*. nae allvar. tycker det kaenns som om det boerjar bli lite mycket testosteron i luften. det handlar trots allt inte bara om hopp. plus det aer coolare att saetta ett 12 meters klipphopp ean en framaatvolt, eller?

Headplant från en 2 metersklippa satt fint. Gjorde i Januari i Chamonix. Annars är väl en vanligt mute det goaste jag gjort. Nöjd för det.

Oskar

Titta, inte röra

Senast redigerad av en moderator:
Rodeo540 va åxå najs då mitt första försök någonsin var i trysils största och satte det 1st try..så de va jävligt kul:D

edit: såg visst att de jävla gammal tråd:P

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp