Har ni någonsin sett något liknande? (Trasiga skidor)

klassy

Aktiv medlem
Tjena!

Mina Rossignol Soul 7 mådde inte så bra efter några åk utanför pisten.

Jag köpte dom i december 2015, åkte på dom 3 veckor i alperna över jul-nyår (15 dagar åkning), andra gången jag for dit i början på januari så märkte jag att dom var såhär efter 3 dagars åkning (Totalt 18 dagar på dom).

Hur kan detta har hänt? Jag har absolut ingen aning om när det hände.
Tillverkningsfel?

// Klassy

Japp, gjorde samma sak med ett par Hendryx för 2 år sedan, fick nya lagg, inget snack om saken.

MedlemJapaner sa:
(svar på rubriken) Ja.

Klockren reklamation.
Hur hände det för dom du sett?

Är det klistret i skidan mellan träfibrerna som släpper eller vad försiggår egentligen?

Jag köpte dom på Bergzeit.de och min flickvän (som kan tyska) ringde dom efter det hände och efter lite förhandlande erbjöd de sig att betala hyrning av skidor resten av tiden i alperna, 5 dagar åkning till.
Inte nog med det så betalde dom även frakten för att jag skickade tillbaka dom (upphämtning från bostad med UPS och grejer), nu har jag fått svar och de kommer att skicka mig ett par nya. Hurra!!
Ska försöka tigga till mig lite annat som tack för mödan.

Här är vad dom svarade när de fick skidorna. Även dom var förbluffade.. :P

Hallo,
Jap, die Ski kamen an und ich habe mir die gleich angeschaut.
Zugegebenermassen war ich total verblüfft, weil ich das in dem Ausmass noch nie gesehen habe.
Auch meine Kollegen aus dem Ski-Service waren total baff.

Senast ändrad:
klassy sa:
bootfitta sa:
Japp, gjorde samma sak med ett par Hendryx för 2 år sedan, fick nya lagg, inget snack om saken.
Vad gjorde du för att detta skulle ske?
Inget speciellt, jag drog en stoppsladd i en liten kompression och bakbindningen lossnade, tillsammans med allt topsheet från frambindningen och bakåt. Enligt tillverkaren så saknades det lim i konstruktionen.

Jag har gjort samma sak med ett par K2-skidor jag skaffade för länge sen. Ja, det är dålig vidhäftning av limmet när skidorna lamineras (mellan trä/glasgfiber/topsheet) som ger upphov till problematiken.

För mig var det inget särskilt jag gjorde, jag åkte på skidorna och tyckte att det började kännas jävligt märkligt ju längre dagen gick. Vid eftermiddagsfikat (var en resa med familjen) fick jag en inblick i varför (och en inblick i hur mina skidor såg ut på insidan :D).

bootfitta sa:
klassy sa:
bootfitta sa:
Vad gjorde du för att detta skulle ske?
Inget speciellt, jag drog en stoppsladd i en liten kompression och bakbindningen lossnade, tillsammans med allt topsheet från frambindningen och bakåt. Enligt tillverkaren så saknades det lim i konstruktionen.
Huh okej, ja det var min hypotes också.

Vattendroppe sa:
Jag har gjort samma sak med ett par K2-skidor jag skaffade för länge sen. Ja, det är dålig vidhäftning av limmet när skidorna lamineras (mellan trä/glasgfiber/topsheet) som ger upphov till problematiken.

För mig var det inget särskilt jag gjorde, jag åkte på skidorna och tyckte att det började kännas jävligt märkligt ju längre dagen gick. Vid eftermiddagsfikat (var en resa med familjen) fick jag en inblick i varför (och en inblick i hur mina skidor såg ut på insidan :D).
Helkonstigt att det kan bli så fel, men det blir väl så ibland.

Heh ja jag kände det också, men bara i pisten.
Hur kändes det för dig?
För mig kändes det som jag hade 0 stålkanter, och mer som att jag hade en stjärtlapp under foten, än en skida..

Är ganska vanligt att det skiljer 50 gram mellan skidorna i ett par skidor. Tänk då att dessa 50 gram är lim sam saknas i den ena skidan ;)
Skämt å sido så betyder ju faktiskt inte det att det skulle saknas utan kan ju lika gärna vara för mkt i den ena...

LawndartGustav sa:
Är ganska vanligt att det skiljer 50 gram mellan skidorna i ett par skidor. Tänk då att dessa 50 gram är lim sam saknas i den ena skidan ;)
Skämt å sido så betyder ju faktiskt inte det att det skulle saknas utan kan ju lika gärna vara för mkt i den ena...
Får väga mina nya skidor när dom kommer ;)

Tillbaka
Topp