Hardboots till snowboard

Hardboots till snowboard
Yes! Men riktigt sugen på att testa softboots men vet inte vilken typ av bindningar/boots som funkar bäst för carving. Kanske någon här som vet? Visst köpte du en bräda från OES? Hur är den?
/lars
Ang softboots och bindningar så har jag Salomon Malamute och Ride El Hefe sen flera år tillbaka, båda är styva (när jag köpte var de bland det styvaste som fanns att hitta - vet inte hur läget är nu), ger iallafall bra kontakt och bett så det räcker för mig (mina gamla UPS boots har blivit kvar på vinden länge nu…)

Hardboots till snowboard
Ingen erfarenhet av Silberpfeilen. Men brädan jag nog åkt mest på är min Swoard. Äldre gen. Vet inte vilken. Har varit sugen på en Pro men aldrig kommit till skott. Mest för att den är mkt snyggare än Extremecarvern... :)

Hardboots till snowboard
Yes! Men riktigt sugen på att testa softboots men vet inte vilken typ av bindningar/boots som funkar bäst för carving. Kanske någon här som vet? Visst köpte du en bräda från OES? Hur är den?
/lars
Letar du efter så styvt som möjligt fast för mjuka skor?

För att åka fort på skärande sväng kräver inte gipsliknande skor/bindningar.

Hardboots till snowboard
Tänker nog så eftersom jag kört på hardboots sedan mitten på 90-talet. Så säkert lite låst i tanken att om jag skall köra softboots så måste hårdheten vara 10/10. Men upplys mig gärna!!

Hardboots till snowboard
Vad är lättaste sättet att prova hardboots på ? Finns det någon enklare bindning för 2-3k som fungerar med mina touringpjäx? Eller måste jag köpa splitboardbildningar för 10k och specifika hardboots för lika mycket till bara för att testa hardboots på vanlig snowboard?

Hardboots till snowboard
Det går ju att stoppa ett par touringpjäxboots i ett par "vanliga" snowboardbindningar för softboots, bara du plockar bort high-backs:en först. Vet att bland annat @tmlarsson gjort så när han började testa runt med pjäxor och så!

Annars är ju Voilé:s MTN Plate bindning det billigaste och enklaste alternativet, men dom går ju som jag förstår det inte att få fast på en bräda som inte är en splitboard.

Gör som jag gjorde och tråla ebay efter begagnade riktiga hardbootbindningar, typ F2 Carve RS eller liknande från Proflex, Burton, Oxygen, Emery mfl. Här är ett helt gäng för under tusenlappen:
https://www.ebay.com/itm/204591524513?hash=item2fa29aeaa1:g:U4cAAOSwYIxlh9Bo

Tillbaka
Topp