Hårt

Baddie

Ny medlem
Hårt
HEJ!
jag får ofta ont i smalbenen när jag hoppar kan det
bero på att jag åker i hårda tävlingspjäxor (rossignol race 1 pro)?
de är fan i mig stenhårda.
kan nån rekommendera samma modell jon olsson åker på
/tacksam för svar

Hårt
Tjena! (främling)

Det är bara veklingar som får onmt i benet.
Skaffa Salomon Verse dem har jag alldrig fått ont i benet av.
Vad är det för speciellt med Jon Olssos pjäxor. Det är inte pjäxorna som gör skidåkaren.......

Hårt
jag vet en kille som har satt in passande "kuddar" av något skumgummi liknande material, finkar asbra säger han !!!

Hårt
tja det är nog bara att vänja sig att det gör on i smalbenen när man landar. nästan alla duktigare åkare lider av problem med benhinnorna, men det är klart att du skall se över ditt val av pjäxor om dom nu är obekväma. kommer inte ihåg vad jon olssons pjäxa heter men det är en head pjäxa.

Hårt
Varför ska alla ha samma grejer som Jon?? Säker på att han inte har skitont i benen men biter ihop för att han får sjuhelvetes betalt för att åka HEAD...?? Pjäxan heter i alla fall HEAD Freeride men om jag får säga det själv så är årets Pro-modell från Salomon fan så mycket skönare.

Riktigt män får ont, tar smärtan och öser sedan ännu mer. Så ta ett par bira och ge dig ut igen.

// Danne

Hårt
tjena!
jag hade samma problem förut...
gick till ett pjäxproffs och han sa (som andra här oxå har noterat) att det var benhinnorna... lösningen var att köpa mindre pjäxor! det är tydligen skitvanligr, sa han, att man köper pjäxor som sitter som smäck, men som i själva verket är en aning för stora...
så mitt tips är att prata med ett pjäxproffs, dom kan sina saker

nu har jag inga problems alls
//d

Hårt
hallå.. jag har ett par ross race 1 pro jag me. har sestat med mjukare pjux men de gör ändå lika för jävla ont! men de finns faktist en inflammationsdämpande salva som heter siduro, jag tror inte att den går att köpa recept fritt men de e ju bra att gå till läkaren och be honom skriva ut.. sen så dämpar det smärtan å inflammationen om man äter pronaxen, celebra å liknande tabletter!
hoppas det blir bättre! jag lider me dig..de gör ju sååå ont =/

//MVH andreas

Hårt
Mediciner är, och kommer att förbli, för kvinnor.

angående benhinnor: Testa att stretcha ut dem, sätt dig på knäna, med tårna pekande bakåt, (som en balettdansös?!? typ... :) och luta dig bakåt. Sträcker fint.

Hårt
den där stretch övingen hjälper ju oxå.. men vill man ha bort besvären helt så måste man vila OCH käka piller! annar tar det ju hur jävla länge som hellst..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp