hata snowblades?!

isakoo

Ny medlem
hata snowblades?!
Tjo, jag tycker att det är många som uttrycker sig för att hata snobladeare. Varför detta, de som jag stött på är oftast galna småbarn som använder dem som vanliga twintip. Hoppar å flyger grymmt mycket jämnfört med andra, snowboardare å skidåkare, som bara sitter å tror att d e coola i pisten. Hade jag varit mindre så hade snoblades varit ett självklart val i backen. Perfekt i skogen å kul i backen.
Alla verkar tjata om att de hela tiden rundartill kicken på hoppen men, antar att jag varit lycklig i sådantfall....

hatar du snowbladare?

hata snowblades?!
Næ!Folk ska gøra det de tycker ær kul!
Det ær lite før mycket "bad ass" snack på det hær stællet.

Den som har hajjat någonting begriper att det inte handlar om att vara bra, utan att ha kul!
sen om man anvænder snowblades eller pulka spelar ingen roll.

step up or shut up!
tycker jag.

hata snowblades?!
Haha ja där ser man fummelfinger jag .. aja tack för rättningen ..
men fler stavfel blir det .. dels för att jag suger på att stava å dels för att jag fummlar med fingrarna för mycket..
=)

hata snowblades?!
Bra sagt där kyuss. Man ska åka det man tycker är kul, det finns egentligen inget mer att säga om den saken. Jag åkte snowblades (eller skiboards ska det EGENTLIGEN heta) hela förra säsongen och det var skitkul.

hata snowblades?!
haha, jag ser att det finns folk som går in och rättar din stavning, fasen vad seriöst. Det finns ingen en så länge som hackar på det du skrivit så jag får väl bli den första :-)....

Jag har bara sett en som klagar på Snowblades, har du sett många? Fattar inte varför de inte gillar dem. Då är det värre med muppar som står framför Big Jumpet och snackar skit, (tänker på sötleffarna i Trysil), bort med sånt skit :-)...

hata snowblades?!
Tydligen så verkar inte "hat" faktorn vara så stor. Det tycker jag är bra! (har många kompisar som kör blades)Såg att det stod Skiboards på salomons hemsida. Men jag har alltid hört och sagt snowblades.
Big_air: haha ja sådana sötleffar som står framför hoppet så å snackar så man inte kan ta fart de är jobbigast av allt!!

hata snowblades?!
Jo, hatfaktorn är stor. Men diskussionen har redan varit på anslagstavlan förut, därför tar vi inte upp den igen. Vi vet att vi är lite bättre (skidåkarna m.a.o.).

Dr. Snö; skidåkare.

hata snowblades?!
Jo, det är helt rätt, man ska göra det man tycker är kul!!
Tror iofs att snowblades är ganska mycket fluga och därför behöver inte de riktiga brantåkarna riskera sin prestige.

Men som sagt, det kräver mer "skillz" för att åka på skidor & snowboard, telis, mono osv... Men alla ska köra vad dom vill, det som begränsar snowblades är ju att man inte kan köra varken fort eller utanför pisten med dem, själv har jag åkt snowblades ett par åk för att komma fram till att det sög typ... Men alla ska göra som man själv vill!!!

hata snowblades?!
Det är hög töntfaktor på Snowblades, minst 20.
Själv kan jag inte tänka på varför man vill ha 2 små som inte går att åka på när man kan ha 2 stora att slänga sig ut för branterna med.
Gör det ont att ramla?

hata snowblades?!
I alperna är det i alla fall bara fula tyskar och fransoser som åker blades. De är som ubåtar i puder. Ostabila när du bränner i pisten. Vad är de bra för?

hata snowblades?!
va snackar du för skit??? snowblades i skogen???? dom bär juh jävla mycket opistat....eller brukar dom pista skogen där du brukar åka!! de är inga jävla promenadskor vi snackar om även om dom går lika fort!!!!!!!!!! HATA BLADESBÖGAR %/()=)¤)&=/(%¤##¤/&%)(%¤(&%%)&

hata snowblades?!
gillar du snowblades? nej, för faan! snowbladeåkare är galna människor som laddar fullt ner i backen med 0% hänsyn. o så kan dom inte bromsa så dom slänger sej in i en "riktig" SKIDåkare. ve o fasa!

hata snowblades?!
Varför hata snowblades?
Jag ska ge ett par bra svar på detta!
För det första är de jävligt fula.
För det andra ser det ut som Bambi på hal is i backen.
För det tredje har jag aldrig sett någon grym snowblades åkare utan oftast är det feta, fula, äckliga tyskbögar som står o trampar på ens skidor i liftkön. Till råga på allt så förstår de inte varför man blir förbannad och säger Arschsloch till dem!
För det fjärde så har de ingen bärkraft att åka puder med.
För det femte så ser det så jävla dumt ut när de står o vickar med röven och slänger med armarna.
För det sjätte är det mer regel än undantag så att en snowblades åkare har förbannat fula mössor.

Kalla mig fördomsfull men detta är vad jag upplever vara bra anledningar till att hata snowbladesåkare.

Det ska vara brett, långt o ha ett helvetes sprut!!!!

hata snowblades?!
asså måste lägga till en liten kommentar här asså!!

det e en ganska stor skillnad på att hata eller att inte gilla!!!
jag personligen gillar inte snowblads/snowbladare inte hatar jag dom inte! dom e väll okej.

tycker nog att snowblades är något som barn åker och inte vuxna!!!! detta mycket viktigt! jag menar vad är det fulaste som man någon sin kan träffa på i pisten? jo det är en ful fet stor gubbe med ett par små snowblades på sig som ser ut som ett par skidor för 3åringar.

som är nämt tidigare:
Det går inte att köra fort med dom
Det går inte att köra i branta backar
Det går inte att köra offpist med dom

SLUTSATS: gillar inte snowblades! "fult"

hata snowblades?!
Varför hata? Har dom kul, gärna för mig. men låt dom ha kul nånstans där dom inte förstör. Någon som har sett nån som "hoppat" med skiboards i ett lite nybyggt hopp som kanske är lite för mjukt? Hoppet blir oåkbart. Men i pisten får dom gärna samlas och utbyta nyttig åkteknik. Bara jag slipper se dem.

Och till sist en rättelse från språkpolisen: Snowblades är Salomons varumärke på skiboards som det egentligen heter.

Det är ungefär som att kalla twintips för teneightys.

word!

hata snowblades?!
Är utövarna under 8år så går det bra men sen är det dags att lära sig på riktigt och skaffa skidor, snowblades ÄR faktiskt riktigt töntigt.

/klasse

hata snowblades?!
jag har en viss erfarenhet som säger mig att inte hata människor för vad dom åker!i vemdalen såg jag en kille, ca 50cm :) dåro men han var ascool, stod ju fan lika stabilt som jag även på railsen!!!

slutsats: visa respekt till alla i backen (utom dom som står precis framför hoppen och tror att det är en jävla snöhög bara)

hata snowblades?!
Ähm, hata är väl lite starkt, men vafan jag har uppfattningen att de som ger upp och ställer sig på ett par blades istället kunde gett sig fan på att lära sig åka skidor, telemark eller bräda ordentligt. Bladesen blir lite av en symbol för misslyckande och uppgivenhet. Det är vad jag tycker. Over and out...

hata snowblades?!
Vad har inkontinens med snowblades att göra? Man kanske helt enkelt inte behöver ta av dem när man ska på muggen eller vadå? Dumt värre, inte sant?

hata snowblades?!
Blanda inte in Kite surfning i detta, det verkar riktigt kul. bästa alternativet på vatten... tills jag ser någon åka vattenskidor med kit..

/Dunder

hata snowblades?!
En sak är ganska bra med Ski Boards... det är att man tränar grym teknik med dom om man kör vanliga skidor. Hörde att Svenska skidlandslaget eller vad dom heter tränar teknik med dom.

hata snowblades?!
håller me Snapaheadd... men tkr. man de e kul i så tkr. man.. :) så länga man bara inte försöker köra i en halvmeter puder me dom..de har jag själv erfarenhet av..själv tror jag att dom som åker snowblades är sånna som tycker att "vanliga" skidor är otufft, men är för fega/lata att börja åka bräda...

//G

hata snowblades?!
När jag var liten kallades det för trickskidor och var bannlyst av den arga lifskötaren i hemmaisåretombacken. Ni vet han som gjorde prickar i årskortet när man:
- åkte i skogen
- byggde hopp
- åkte störtlopp
- trängde sig före 08orna i liftkön
- när 08orna slog mig med stavarna
osv.

Det var på den tiden då man pysslade med att åka på slalomskidor. På Ingemar Stenmarks tid. Inga snowblades, fatskis, carwing, snowboard, bigjump, rails, halfpipe. På den tiden det inte gjorde så förbannat ont att tokcrascha!

Ja men var det kul då. Nej fan heller mycket roligare nu! Alla fall nånting som inte var bättre förr.

Den enda erfarenheten jag har av dagens trickskidor är från Hundfjället när det formligen flög ut en ung förmåga från sidan av backen rakt in pisten med ingen som helst kontroll. Fötterna först kroppen i horsontalt läge. Som om han skjutits ut ur en kanon. Jag hade 3 hundradelar att fundera på. Krocka med den Danska tanten i ceris overall eller flying superman med trickskidor. Sorry kid det fanns ingen chans. Det blev till att hjälpa en gråtande 9 åring med näsblod ner till E1an där mamma väntade tröstande.

Den arga liftskötaren från början av 80-talet kanske hade rätt?

Völkl Sanouk i år!?

hata snowblades?!
Det är bara fula tyskar med neonkläder som åker sån skit. Om man vill beblanda sig med dom så ok. men det kommer aldrig jag fatta.

Tillbaka
Topp