head-cam?

head-cam?
det du söker brukar vanligen kallas helmet cam...
nåväl, den du länkade till är nog inte mycket mer än skräp. hur skakigt det är beror väl egentligen mest på underlaget, men även åkaren. jag har positiva erfarenheter, kräver lite vana och så vidare, men på det hela taget tycker jag att det tillför en del roliga dimensioner till åkningen.

head-cam?
som utter säkert är medveten om kostar pov 1.5 betydligt mer än 3000. dock finns alternativ, typ vholdr som ligger närmare (ca 3500-4000, tror jag) din klass, är praktisk att använda och filmar i riktigt bra kvalitet i förhållande till vad du betalar.

men som utter säger är pov ett bra köp. man får vad man betalar för. frågan är väl om du känner behovet av en proffskamera...?

head-cam?
jag har kollat på dom kamerna nämda ovan på www.sportscam.se där jag även hittade den här VHOLDR CONTOURHD som jag tyckte verkade var den bästa för mig dock her de ingen diplay men det har dom löst med två lasrar på vardera sidor om linsen så att man kan se hur filmningen kommer att bli på ett ungefär... tyvärr så är min budget begränsad vid 4000 kr. men pov kameran hadde jag köpt utan att tveka om det inte vore för att den kostade nästan 8000 kr. har även kollat på go pro kameran med jag tycker att det käns lite konstigt att åka runt med något som är lika stort som en vanlig digitalkamera på huvudet. är det värt att köpa en helmet cam för amatör filmning, ska typ bara ha den till att visa mor när man kommer hem från en skön dag i snön :D peace

Senast ändrad:
head-cam?
jo, stämmer bra c-dog. vholdr var en bra pryl, har dock sålt den vidare.
gjorde en snabb sammanfattning av vintern i ramundberget och la upp bland mina videoklipp i våras, så där kan ni ju kolla om ni vill. upplösningen är förstås krympt, så även kvalitén. rekommenderar kameran dock.

head-cam?
powerpowder sa:
jag har kollat på dom kamerna nämda ovan på www.sportscam.se där jag även hittade den här VHOLDR CONTOURHD som jag tyckte verkade var den bästa för mig dock her de ingen diplay men det har dom löst med två lasrar på vardera sidor om linsen så att man kan se hur filmningen kommer att bli på ett ungefär... tyvärr så är min budget begränsad vid 4000 kr. men pov kameran hadde jag köpt utan att tveka om det inte vore för att den kostade nästan 8000 kr. har även kollat på go pro kameran med jag tycker att det käns lite konstigt att åka runt med något som är lika stort som en vanlig digitalkamera på huvudet. är det värt att köpa en helmet cam för amatör filmning, ska typ bara ha den till att visa mor när man kommer hem från en skön dag i snön :D peace
Kolla på TGR om det är ngn europe som vill sälja en beggad? Vio Pov alltså. har en själv som jag köpte för ett bra pris och är djävulsk nöjd.
Förresten..Utter...du hade din på NM har jag för mig? Lust att lägga ut ditt åk? Alltid kul att se åk från tävlingar :)

head-cam?
Tyvärr Per, äger faktiskt ingen. Har kört med Reines nån gång och vet inte riktigt varför jag inte gjorde det när han åkte ut i kvalet. Men har inte ens sett nått själv från mina åk på NM, tyvärr.

head-cam?
Utter sa:
Tyvärr Per, äger faktiskt ingen. Har kört med Reines nån gång och vet inte riktigt varför jag inte gjorde det när han åkte ut i kvalet. Men har inte ens sett nått själv från mina åk på NM, tyvärr.
Asch då. Det var ju några hjälmkameror där. Att arrangörerna inte frågar efter sånt material oxå? Jag menar.. det är ju väldigt unika vinklar man får!?

head-cam?
powerpowder sa:
Jag har en VHOLDR CONTOURHD, kan lägga upp ett klipp så får du se kvaliten.

head-cam?
Så där, nu så:

http://www.megaupload.com/?d=CTWL5ZFG

Där är ett klipp fimlat med en ContourHD.
Eftersom Vimeo inte ville funka så lägger jag upp klippet på megaupload. Ni får alltså ladda ner klippet till er dator(85.82 MB) och sen se det där ifrån.

Senaste Quicktime-versionen rekommenderas för bästa bild.

Tillbaka
Topp