Head i. supershape

• Trådstartare Trådstartare fff
  • Start datum Start datum

fff

Ny medlem
Head i. supershape
Är den någon som har provat head i.supershape?
Jag är väldigt sugen dom verkar väldigt svängglada eller ska man köpa ispeed istället?

Head i. supershape
Supershape finns i många varianter

i.supershape titan
i. supershape magnum
i supershape speed
i supershape

i speed är en nedbantad kedjeversion

Head i. supershape
Genrellt sett går du inte fel med dessa om du planerar att åka i hård pist. Dom ligger i toppskiktet i detta segment. Det man kan tänka på är att moderna pistskidor tenderar att bli allt bredare. Det är idag inte ovanligt med pistlagg med midja 80-90 mm, ibland ännu bredare. Head med sina 68 mm håller typisk racingbredd. Fördelen med lite extra bredd är när det börjar bli uppkört eller slaskigt i pisten, större användningsområde helt enkelt.
Nix har tyvärr inte testat Heads pistlagg på några säsonger nu.
/Ace DG

Senast ändrad:
Head i. supershape
Jag har kört föregångaren iXRC 1200 SW i 177 cm ett bra tag, som jag är rätt säker på har identiska mått med nuvarnade iSupershape Speed (?), och de var bland de fetaste pistlaggen jag har prövat. Fina satan i kortsväng, puckel men kanske framföralt med lite fart i skärande sväng. Helvete vad man kan lägga ner med de och de svänger perfekt i min mening, skapa massor med kant i början av svängen och sen kommer de in snabbt och fint och räddar en precis när man är på väg att falla på inre höften, riktigt fin känsla.

Dock stämmer det som Ace_DG säger, när det var lite mjukare var det lätt att "boota ut" och då stod man på ändan. Prövade Hendryx 920 på skidtestet i Tandådalen ifjol och det kanske låter konstigt, men de var fan bättre på skär än mina tidigare iXRC 1200 SW och helt omöjliga att "boota ut" med, alpinsnowboardcarving på hög nivå, i min mening förbannat kul. En lite billigare konkurrent som också är en favorit är Line Prophet 100 (numer 98), eller 90 om du inte vill gå upp för mycket i midja.

Det här kanske var ett rejält sidospår, du kanske var helt inställd på ett par pistlagg och verkligen vill ha ett par traditionella högprestanda racepistlagg, då är det i min mening inte mycket som kan mäta sig med iSupershape Speed.

Senast ändrad:
Head i. supershape
Mellan dagens supershape ligger det 7-8 års utveckling mot dåtidens iXRC 1200
Något måste väl ha hänt på alla de åren.
Skulle vara kul att se vad Henryx förmår i en supergbana eller storslalombana gentemot ett par racestock

Head i. supershape
Intressant!
Jag tror att ett par Hendryx 917 L=186 eller ett par Funkallistic L=188 står sig mycket bra mot ett par racestock GS-lagg ien GS-bana! Nu snackar jag om goda amatörer och inte elitåkare. Dom senare står ju som bekant alltid många klasser över oss vanliga dödliga laggklämmare... Men vem vet? har nån av elitåkarna provat och jämfört?

Extrem PT, vad sägs om den? 188 cm . Billigare än Hendryx i a f. Måste testa den!

/A

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp