Head Jimi...ngn som vet ngt om dom?

PNyberg

Aktiv medlem
Snackade igår med en skipatrol som körde runt på ett par nästa års Head Jimi 191. Han sa att det var en jäkligt trevlig skida och jag fick handflexa den lite snabbt. Undrar fortfarande massor om skidorna. Så om det är ngn som vet ngt om dessa så får ni gärna dela med er av er kunskap :)

peas

Senast ändrad:
Den heter Jimi 110
Längder 171 181 191
130-110-120 för 181
32 meter radie för 181
Sandwich twintip
Alaska Rocker shape

Senast ändrad:
Vi har Jimin i vårt skidtest men har inte hunnit testa den själv ännu. Dom som faktiskt har testat den är inte direkt imponerade om man säger så, Head har en rätt fet läxa att läsa när det kommer till offpistskidor.

Senast ändrad:
Har Head någonsin haft en vettig puderskida? Alltid har det varit någon ordentlig röd bock i protokollet när man summerar. Oftast har det ju varit lite för styvt och "Sverigebetonat"...

:( Inte alls den läsningen jag ville ha. Skipatrol killen sa i varje fall att det var "a sweet ski". Blev lite kär i formen på skidan dessutom.
Undrar även vad som menas med en Alaska rocker ???

Senast ändrad:
PNyberg sa:
Lee-nus sa:
head + lyckad offpistskida = aprilskämt?
Är inte Super Mojo 103 193 en bra offpistskida så vill jag gärna veta vad som är fel på den :P
inte kört, så kan inte uttala mig om denna. men att head har legat i lä kontra andra märken på samma område, är ju minst sagt ett understatement. därmed inte sagt att det inte är kul om de kan komma igång med utvecklingen.

btw, google is your friend? :)

http://snowhugger.com/2009/01/20092010_head_jimi_skis.htm

kanske ska tillägga att de ändå ser ganska schyssta ut.

Senast ändrad:
Lee-nus sa:
PNyberg sa:
Lee-nus sa:
head + lyckad offpistskida = aprilskämt?
Är inte Super Mojo 103 193 en bra offpistskida så vill jag gärna veta vad som är fel på den :P
inte kört, så kan inte uttala mig om denna. men att head har legat i lä kontra andra märken på samma område, är ju minst sagt ett understatement. därmed inte sagt att det inte är kul om de kan komma igång med utvecklingen.

btw, google is your friend? :)

http://snowhugger.com/2009/01/20092010_head_jimi_skis.htm

kanske ska tillägga att de ändå ser ganska schyssta ut.
Google is your friend indeed:P
Trodde dom stavades jimmy...så fick inte så många träffar. Killen som recenserat dom i länken tyckte att dom var mjuka.... jag flexade 191an och den kändes ju inte ...stenhård på ngt sätt men verkligen inte mjuk heller.

Med den specialfärgade bindningen med samma färger är den riktigt sjysst utseendemässigt. Men det är det enda jag kan uttala mig om, då jag inte ens känt på dem, bara sett dem i liftkön i Andermatt. Men som sagt var, en riktigt läcker skida till utseeendet iaf. Lite kurbits från Dalarna kanske?

Är också intresserad av jimin nästa säsong, dock har jag nästan bara hört positivt om den. har en bror som jobbar för interski och head uppe i svenska fjällen som påstår att folk diggar den som fan. man får väl helt enkelt provåka skiten själv innan man vet :)

Jag åkte runt på ett par 181 under påsklovet i tänndalen i några timmar. Slask och blötsnö. Men kan säga att de åtminstone går finfint i uppkört. Köttar sig fram bra mellan knölarna. Uppskattar den långa svängradien som ändå bjuder till lite lek även i "pistade" backar.
Skulle också gärna veta hur den går i puder för en inte så värst tung person(men stark och tekniskt kunnig). Den står högt upp på intresselistan, fast lite väl dyr.
Någon som vet vad den går på utan bindning?

Bra komplement till mina Hendryx PH om jag inte får tag på ett par av de få Funkalistic'orna som tillverkades med omvänt spann.

Ingen som kan dela med sig av lite mera info om Jimin?

Jag har ett par 191:or som jag körde från mitten av april till slutet på säsongen.

Den har rocker men är ingen renodlad reverse-camber skida. Den har vanligt spann på mitten, där den är ganska hård, medans de sista 30-35 centimetrarna är lite mjukare och lätt rockade.

Om man jämför den med Monster 103 så är den lite fetare och har fått den där alaska-shape rockern, som dom kallar den, så att den ska flyta bättre i djupt puder (det som jag tyckte var problemet med 103:an) utan att tappa stabilitet i hög fart. Men liksom 103:an så svarar den bra på tuffare underlag och i landningarna. Personligen tycker att det är en riktigt grym skida!

Utan bindning kommer den kosta ca 8400kr i butiken.

Jag tänker sälja mina, så dom finns på köp&sälj-sidan om någon är intresserad.

Tillbaka
Topp