Head Joe vs Richie?

Bedlam

Medlem
Head Joe vs Richie?
Nån som kört Head's Joe 105 och Richie 102?
Lutar åt Joe, några tips? Skall enbart användas till Pow..

//

Head Joe vs Richie?
skall du bara åka pow brukar inte Head vara rätt alls, men om du nu måste så lär störst vara bäst, alltså JIMI>JOE>RICHIE

Senast ändrad:
Head Joe vs Richie?
Jimi helt klart, Joe är gamla 105:an och Richie är gamla 102:an. Varken 105 eller 102 är så bra i pow, kompetenta tävlings/allroundskidor ja, men i puder så är det helt klart Jimi som gäller på Head.

Head Joe vs Richie?
Har andra lagg å köra pow med egentligen men fått snuskigt bra erbjudande på just joe och richie.
Joe'n verkar bra, lite lite fetare, lite mjukare, twin.
Richie'n är ju ingen twintip, hårdare, högre nos..

Nån som har kolla på fördelar nackdelar me d?

Head Joe vs Richie?
Om du inte förstod det av tidigare inlägg så är 102 INTE för puder måtten till trots. T o m sett "seriösa" skidsäljare skratta samtidigt som den nämnt den och puderegenskaper. Alltså har du bara 105 kvar, finns minst två par av olika årsmodeller på köp och sälj, kanske finns en anledning?

Head Joe vs Richie?
försökte inte vara spydig men HEAD är verkligen inte kända för puderskidor, och eftersom du uttryckligen skrev att du tänkt dem till just det så ville jag bara framföra det. "Snuskigt bra erbjudande" på fel skida blir man ju inte glad av.
Kolla på beg på köp och sälj så hittar du säkert andra justa erbjudanden.

Head Joe vs Richie?
Nä nu är jag sur.
Nä faktiskt inte, men nya för 2k inkl mojo 15 kan vara värt att testa iaf.

Lovar att höra av mig och berätta hur dom var ;-)
(du har ryggen fri om dom e kass)
thx

Head Joe vs Richie?
nya för 2k låter väldigt bra, beror ju på vad du åkt med tidigare också, de kanske känns bra för dig, om inte så kan du säkert sälja dem för samma pengar

Head Joe vs Richie?
För 2 glada vänerlaxar så är det bara att slå till, 102:an är en utmärkt tävlingsskida medans 105:an nog är lite roligare överlag.

Tillbaka
Topp