Head Mojo 70 eller k2 silencer?

Heenka

Ny medlem
Hej på er!

Har tänkt mig att köpa ett par nya skidor till denna säsong. Har funderat på Head Mojo 70 eller k2 silencer. har varit och frågat i en sportaffär men ja tycker inte att jag fick så bra hjälp där.

Så jag frågar vad ni tycker? eller om det finns några andra tänkbara skidor i samma prisklass?

Jag har åkt slalom i ca 10 och bärjade åka twintip för två år sedan..
kommer åka mest i park men vill även att de ska funka i pisten.

Längd:1,71 m
Vikt:61 kg

MVH Henrik

Head Mojo 70 är mer junior skida. Silencer är samma skida som K2's förra PE. Ska du köpa Head är det nog bättre med Mojo 80, men dom kostar lite mer. jag skulle ha tatt Silencer.

jag skulle ha tagit silencer med tanke på din längd........men det kommer nog vara sjukt många som har dom i år!/G

kör på mojo 80 ifall du är inne på mojo, mojo 70 är en junior skida. men ska du ha den fetaste skidan ska du köpa nya rossignol scratch

winers sa:
kör på mojo 80 ifall du är inne på mojo, mojo 70 är en junior skida. men ska du ha den fetaste skidan ska du köpa nya rossignol scratch
Junior, vilken ålder syftar du på då?, .
Fetaste skidorna är väll ändå Armada Ar6 TYCKER JAG, men smaken är som baken.

Jag skulle lätt ta K2... Jag har fått den känslan av att HEAD är lite B... men så kanske det inte är... O sen så är ju Silencer fett snygg oxå!..

Senast ändrad:
K2!!! mojo 70 är junior och hårda och äckliga,, k2 silencer är betydligt mjukare och är en mycket billig och bra Allruondskida :p Köp dom

Ohm1e sa:
winers sa:
Junior, vilken ålder syftar du på då?, .
Fetaste skidorna är väll ändå Armada Ar6 TYCKER JAG, men smaken är som baken.
Det vi syftar på är t.ex längd och vikt, Mojo 70 är betydligt mjukare än Mojo 80.

mojo80 is dah shit!.. men nu var de inte dom de handlade om.. mojo 70 är jue en junior skida, men den ska nog duga fint åt dig! men om du gillar att leka runt elr om du inte hoppar i så feta så är nog k2 ett bättre val!

Senast ändrad:
OK Tack för svaren
ja tror också att det ä ganska många som kommer ha silencer i år men ja ska ju ta den skidan som passar mig bäst å inte vem som minst personer har

så det får nog bli k2 för de andra skidorna ni pratar om passar inte min plånbok riktigt:)

Jag stod själv inför samma val tidigare, men kom till slut fram till att Scratch's modeller passade bättre, mkt näd!

WTX sa:
Jag skulle lätt ta K2... Jag har fått den känslan av att HEAD är lite B... men så kanske det inte är... O sen så är ju Silencer fett snygg oxå!..
Head är lite B, vad menar du med det? Silencern är fett snygg säger du, ok, är det bra på afterskin eller vadå?

Är man ute efter en twintip som ska fungera riktigt bra även i pisten så skulle jag personligen hålla mig till märkena som finns med på Världscupen i Alpint, bl a Head. Varför, för att de vet hur man bygger skidor som tål fart och tryck.

Senast ändrad:
sajlänsär är bra. Men möujöo är också ganska bra..

Med reservation för eventuella stavfel.

Gudd vilket tråkigt skämt

Men om du köper Silencer så ska du inte köpa paketet för bindningarna e kassa. min bror gjorde de men bindningarna gick sönder efter typ 1 dag:(

peace

okej

men som sagt så har ja rdan köpt paketet å åkt endas 2 dagar men än har ja inte märkt något på bindningaran...
ja får väll se hur det gå

ha det!

Tillbaka
Topp