Head Mojo 94 eller Monster 82?

OSWA

Ny medlem
Hej,

har skummat igenom trådarna men ej hittat svar så;

Head Mojo 94 173cm eller Monster 82 172cm?

Vill ha en bra friåkningsskida som även funkar BRA i pist. Jag har varje år klar ambition att jaga lössnö men hamnar likväl oftare i pisten än jag vill, kör mest i Sverige. Jag har aldrig tidigare haft så bred midja som på modellerna ovan och är rädd att Mojon ska vara tung kant till kant? Någon som testat och kan ge mig ett tips?

Väger ca 70kg och kommer köra mest i Riksgränsen/Ylläs och vill ha en riktigt mångsidig skida.

Tack för hjälpen
Oscar

Jag kör själv på ett par Monster 88 (88mm i midjan) som kanske kan vara en medelväg? Jag har åkt mycket på dom i olika förhållanden och ändå gången dem kanske inte är hundra är på hård pist. Annars fungerar dem väldigt fint både utanför och i pisterna med stora fina svängar och grym faststabilitet (kör på längd 189cm).

Kan varmt rekommendera att provköra dem och se va du tycker, finns säkert att få tag på runt 4000 också de är ingen nackdel heller. Annars är säkert Monster 82 ett kanonval också, som är en aning med åt pisthållet.. Lycka till!

Hej,

tack för tipset. Har sneglat mer och mer på 82orna nu och det blir dom. Känner jag sen att jag behöver ett par offpistskidor så behåller jag nog hellre 82orna och skaffar ett par som är ännu bredare än mojo 94an.

Tack för hjälpen,

/Oscar

Har ett par Head Monster 82 och körde 1 vecka förra året i Ramundberget i bara pist i princip och dom funkade kanon..lätta att hantera men i nypistat på morgonen när manchestern är som finast och hårdast var dom lite för mjuka så jag har kompleterat med ett par Head Supershape Speed för när man vill trycka på i hård pist.

Mycket nöjd mett köpet av 82orna dock!

Mvh

Mojo 94 upplevder inte jag som tung på något sätt. Lätt och lekfull skida som känns mycket allround. Kört den lite längre än vad du funderar på. Och den känns ändå kort. Funkar bra i pist. Min fru gillar 82orna i tjejversion (wild one). Du måste testa och känna efter vad du gillar.

Tillbaka
Topp