Head Monster fundering

LeFisk

Ny medlem
Head Monster fundering
hej hej
förra året körde jag Monster 82orna, men jag tyckte dom fladdrade lite i högre farter... är det bara jag?
är 173lång och väger 68k. Kan det vara fel på mina mått :)
Jag gillade verkligen skidans allround karaktär förutom just fladdert.
Nu är det så att just dom skidorna finns inte mer... någon lite J"#€"€ tomte stal dom i alperna..
så jag tänkte på dom nya 82orna eller kanske 88orna? Vad tror ni?

mvh

lefisk

Head Monster fundering
Hej,

Om du gillade 82:orna så finns det som jag ser det tre alternativ från HEAD:

Monster iM78SW
Monster iM82SW
Monster iM88SW

Varken 82 eller 88 är andrad från förra året (nytt motiv på lacken men annars så identiska)

78:orna är en ny best som nytt för i år är av sandwich konstruktion (=bra). ej att jämföra med tidigare års 77:or.

Vilken du väljer beror på hur mycket sväng du önskar och hur mycket bärighet off-pist du vill ha.

Mest pist=78, mest OP=88, mest allround=82 :-)

Att de skulle vara "fladdriga" vid hög fart är enligt min erfarenhet mer en teknikfråga än ngt annat. Med bättre teknik (dvs våga ligga mer på kant/skär så fladdrar det mindre) . Iallafall så funkar det så för mig.

Head Monster fundering
Monster kräver lite tyngre åkare, Ingen erfarenhet av det själv men läst om det i tester. Funderade själv på ett par monster, men väger inte så mycket så valde ett par Rossignol B2 istället och är nöjd med dem.

Head Monster fundering
Har åkt på Monster 85 och 88 i 3 sässonger. Väger inte särskilt mycket (67 kg). Upptäckte inte några problem med att jag vägde lite, visst fick man jobba lite med dem men det var inget som jag upplevde vara någon nackdel.

Tillbaka
Topp