Head Monster, iXRC eller något annat?
Hej,
kör sedan tre år tillbaka på Head Monster iM 70 som jag varit mycket nöjd med. Men då jag blivit bättre som
skidåkare känns det som att jag behöver ett par nya skidor med bättre isgrepp och stabilitet.
Testade ett par Head iXRC 1200 häromveckan och de var sköna med mycket bra isgrepp och skön kick ur
svängen. Fast de är inte så allround och därför funderar jag på om Head Monster 77 är ett bättre alternativ?
Scott Aztec Pro verkar bra (och snygga) men är de för mjuka?
Kanske det finns andra alternativ på bra skidor?
Någon som har några åsikter och erfarenheter?
Är 179 lång och väger 70 kg. Kör snabbt med skärande sväng och gärna i branta backar. Ofta i pisten, ibland
off pist. Både i svenska fjällen (med barnen) och i alperna med polare.
mvh
Robert
kör sedan tre år tillbaka på Head Monster iM 70 som jag varit mycket nöjd med. Men då jag blivit bättre som
skidåkare känns det som att jag behöver ett par nya skidor med bättre isgrepp och stabilitet.
Testade ett par Head iXRC 1200 häromveckan och de var sköna med mycket bra isgrepp och skön kick ur
svängen. Fast de är inte så allround och därför funderar jag på om Head Monster 77 är ett bättre alternativ?
Scott Aztec Pro verkar bra (och snygga) men är de för mjuka?
Kanske det finns andra alternativ på bra skidor?
Någon som har några åsikter och erfarenheter?
Är 179 lång och väger 70 kg. Kör snabbt med skärande sväng och gärna i branta backar. Ofta i pisten, ibland
off pist. Både i svenska fjällen (med barnen) och i alperna med polare.
mvh
Robert