HEAD PEAK 73 vs. 76?

mazon

Ny medlem
HEAD PEAK 73 vs. 76?
Hej,

Jag är i valet och kvalet att köpa ett par nya skidor, står och elar emellan HEAD PEAK 73 och 76?

Kommer i huvudsak köra friåkning i pist (ser mig själv som medium+++ åkare).
Är det någon av dessa två skidor som du behöver korrigeras i längd? Är 182cm lång och väger 70kg, tänkte först på 170cm längd fast kanske bör gå upp till 177cm ?
Hur mycket tjänar man på 76 skida när det börja bli uppkört och blötsnö i april?

Tack på förhand!

HEAD PEAK 73 vs. 76?
Hej!

Jag skulle satsat på något annat än dem. Åkte på 76::an hela förra vintern(165 cm). Ingen bra skida enligt mig. För mjuk och svampig för min smak. Den är ganska hyfsad om man bara åker runt och leker men när det väl gäller så presterar den inte alls. Jag upplevde den som instabil i höga farter och väldigt fladdrig. Men jag åker ganska aggressivt. För att svara på din fråga om uppkört och blötsnö, så tycker jag att den "fastnar" i spår, kanter och vallar. Dom lite dyrare och "bättre" skidorna jag åkt på så kör dom igenom kanter och vallar i backen istället för att vilja åka över dem eller fastna. Nu vet jag inte din budget, men du kanske ska gå på en dyrare skida som du kan utvecklas mer på? Längden vågar jag inte svara på, är själv 171 cm och åker på 170 skidor. Tror det är efter tycke och smak? Vet inte vad för skida man kan rekommendera, lämnar över det till folk som är duktiga på skidor och längd.

Nu fick du inte så mycket svar på frågorna men lite input om skidorna iallafall, hoppas det hjälper.

Tillbaka
Topp