Head Supershape E Magnum

Head Supershape E Magnum
Tja, någon som har erfarenhet av dessa eller föregångare?
Åker mycket och med bra teknik, gillar kantgrepp. Gillar annars Racetiger SL & GS som referens.
Är det en bra Åreskida i hårt före? Vill ha den främst till korta/medelsvängar. Kommer bara köra i pisten då jag har andra skidor. Är 193/90kg och gillar fart...

Henric-s

Medlem
Head Supershape E Magnum
Har åkt mycket på både magnum och i-speed. Tycker att magnum är en kanonskida men vill du ha en skida som sitter bättre på hårt underlag tycker jag du skall prova i-speed om du har möjlighet. Påminner lite om Racetiger rc ,men känns något styvare i bakänden.

Head Supershape E Magnum
Härligt att höra! Vilken längd på Magnum har du kört? Är 193 och valde 177, vill ha lite fartstabilare och radien ger möjlighet för lite gs svängar även om fokus är på tight/medel.
Måste erkänna att jag inte kunde hålla mig imorse när Länna sport reade ut 2021 för 4k. iSpeed har lite tightare radie va och smalare? När man läser om Magnum så säljs den in som en mjuk "snällskida", är inte alla Supershape snarlika i hårdhet men har olika bredd och radie?
Behöver ju inte vara något negativt, spar man ju lite på benen också ;) Har askul på mina Soul7 som är supermjuka men Magnum hittar man inte så mycket info om till skillnad från övriga Supershape :S

Henric-s

Medlem
Head Supershape E Magnum
Härligt att höra! Vilken längd på Magnum har du kört? Är 193 och valde 177, vill ha lite fartstabilare och radien ger möjlighet för lite gs svängar även om fokus är på tight/medel.
Måste erkänna att jag inte kunde hålla mig imorse när Länna sport reade ut 2021 för 4k. iSpeed har lite tightare radie va och smalare? När man läser om Magnum så säljs den in som en mjuk "snällskida", är inte alla Supershape snarlika i hårdhet men har olika bredd och radie?
Behöver ju inte vara något negativt, spar man ju lite på benen också ;) Har askul på mina Soul7 som är supermjuka men Magnum hittar man inte så mycket info om till skillnad från övriga Supershape :S

Henric-s

Medlem
Head Supershape E Magnum
Dom blir garanterad bra och en stor skillnad mot dina soul 7!!👍 Flera av våra instruktörer kör på magnum och använder dom både i undervisning och på fritiden. Magnum har en lite mindre svängradie i samma längd som i-speed. Jag har för mig att i-speed är lite smalare under foten, dom är som sagt styvare också.

Head Supershape E Magnum
Dom blir garanterad bra och en stor skillnad mot dina soul 7!!👍 Flera av våra instruktörer kör på magnum och använder dom både i undervisning och på fritiden. Magnum har en lite mindre svängradie i samma längd som i-speed. Jag har för mig att i-speed är lite smalare under foten, dom är som sagt styvare också.
Låter lovande, är de roligare än mina Mantra M5 så är det en home run! 👌

perka99

Medlem
Head Supershape E Magnum
Grymt pris!
Någon som kan jämföra dessa med sista årgången av RTM 84?Är sugen på en lite mer lättåkt och svängigare skida

Senast ändrad:

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp