Helags

Joyce

Ny medlem
Helags
Är det någon som vet om det fortfarande går att åka heliski på Helags utanför Ramundberget? Hörde snack om naturreservat...

Helags
Varför slösa pengar på Heliskiing? När det gäller Helags borde du ju gå på tur, väldigt trevliga omgivningar att få se. Så kan du även bo i STF stugan där? :)

Helags
Senast ändrad:
Helags
Det går ju skoterled från både Ramis och Ljungdalen, så det är nog lugnt. Däremot har jag för mig att runt mitten av april förbjuds det, då renarna ska tebaks upp på fjället.

Senast ändrad:
Helags
jag har inte hört nåt annat. däremot skarsfjället är numera avstängt för såna aktiviteter, på naturvårdsverkets begäran. sedan tre år tror jag. undrar om det inte är detta du blandar ihop det med. annars finns det ju storskarven att köra heliski på också. där har du fakta ingrid! :)

Helags
men! jag tror inte att det är några andra än skiin som kör heliskiing där, och de börjar inte förrän i mitten av februari om jag inte misstar mig. men har du hudar så stoppar väl inte det dig från att åka där...? :)

Helags
Funkar finfint iår, Skiin kör som vanligt. Synd bara att kostnaden ligger i överkant; 2 150 för två åk. Max fallhjöd per åk 800 m. Den vanliga löpan ligger bara på 500 m. Tyvärr så slukar transporten (6 minuter) till Helags för mycket soppa.

Sveriges mest kostnadseffektiva heliski ligger i Kittelfjäll, 2 400 för fem lyft. Det är nästan gratis.../ SS

Helags
naturreser vat tror jag jag ialaffal. Det är bara att man inte får förstöra något i naturen.

Tillbaka
Topp